Kompaktni potpuno električni Volkswagen ID.3 probio je led i započeo eru elektrifikacije za marku iz Wolfsburga, s sada je, još prošle godine premijerno predstavljen, broj veći model ID.4, upravo startao na hrvatskom tržištu. Poznate su i cijene.
Novi model ID.4 koji generalno za marku označava pravu globalnu ofenzivu pozicionira se u segmentu koji ima najveći rast na svijetu, a to su SUV i crossover modeli kompaktne veličine. Podsjetimo, Volkswagen će u sklopu strategije „Transform 2025+“ do 2024. godine uložiti ukupno jedanaest milijardi eura u električnu mobilnost, a do 2029. godine namjerava na tržište uvesti do 75 potpuno električnih modela i tijekom toga razdoblja prodati oko 26 milijuna električnih vozila.
Tako za razliku od manjeg ID.3 novi model donosi više prostora u kabini te kao standard najsuvremenija rješenja za rukovanje, prikaz infotainmenta i sustave potpora vozaču.
Stiže u izvedbama s dvije veličine baterija. U početnoj varijanti s opremom "Pure" s baterijom kapaciteta 52 kWh energije koja osigurava doseg do 348 km prema WLTP ciklusu. Snažniji ID.4 " Pro" s baterijom kapaciteta 77 kWh nudi doseg od 522 km. Baterija je smještena ispod putničkog prostora, što jamči nisko težište i ujednačenu raspodjelu osovinskog opterećenja što je u vožnji dobrodošla prednost.
Veliki kotači od 21 cola pritom naglašavaju sportski karakter Volkswagenovog novog električnog modela, dok razmak od tla od 16 cm pridonosi vožnji na putevima izvan asfalta.
Električni motor nalazi se na stražnjoj osovini i dostupan je u tri stupnja snage: kod modela ID.4 Pure City i ID.4 Pure Style raspolaže sa 148 KS, kod modela ID.4 Pure Performance City i ID.4 Pure Performance sa 170 KS, dok kod modela linije Pro raspolaže s 204 KS. Najveća brzina kod svih izvedbi limitirana je na 160 km/h dok ubrzanje 100 km/h iz stajanja traje tek 8,5 sekundi.
Po pitanju izgleda, riječ je o svojevrsnoj crossoverskoj evoluciji poznatog ID.3 modela: karakteriziraju ga atletske proporcije i suvremen izgled izuzetnih aerodinamičkih svojstava - vrijednost cw iznosi svega 0,28. Svjetla su ve u startu gotovo u potpunosti diodna dok su kod "top" izvedbe uz doplatu na raspolaganju Matrix LED glavna svjetla s inteligentno reguliranim dugim svjetlima.
Model ID.4 u dužinu mjeri 4,58 metara i postavljen je na poznatu modularnu električnu platformu (MEB) pa je zahvaljujući tome prostor za putnike i tehnologiju podijeljen na sasvim "pametniji" način - od čega će profitirati putnici. Ponuda prostora u unutrašnjosti na jednakoj je razini kao ona u konvencionalnim SUV modelima broj više klase.
Ovisno o položaju naslona stražnjih sjedala, prtljažnik ima kapacitet od 543 do 1575 litara, a dio programa opreme između ostalog su i uzdužni krovni nosači (serijska oprema) i kuka za vuču.
Nadalje, za koncept prikaza i rukovanja više nisu potrebne fizičke tipke jer se on temelji na dvama zaslonima. Manji zaslon nalazi se ispred vozača, a središnji, veliki infotainment ekran ima dijagonalu do 12 inča i njime se rukuje dodirom. Vozač se alternativno može koristiti rukovanjem govornim naredbama normalnim govorom „Hallo ID.“, koje može razumjeti brojne svakodnevne izraze i zahvaljujući online vezi posegnuti za znanjem u "oblaku". Nova značajka ID. Light - svjetlosna traka ispod vjetrobranskog stakla - intuitivno podržava tu funkciju.
Inovativni Augmented Reality Head-up zaslon povezuje svoje prikaze sa stvarnošću - navigacijske strelice za skretanje pojavljuju se primjerice u vidnom polju vozača na prividnoj udaljenosti od 10 metara. Navigacijski sustav „Discover Pro“ dio je serijske opreme kod svih modela, baš poput online usluga We Connect Start. Sustavi potpora IQ. Drive čine vožnju još opuštenijom, što se osobito odnosi na sustav Travel Assist. Softver i hardver modela ID.4 koncipirani su u novoj arhitekturi, zbog čega će kupci moći nabaviti update za svoj automobil nakon kupnje.
Punjenje: pod pojmom "We Charge“ marka Volkswagen kao prvi masovni proizvođač automobila nudi cjelovit paket za komforno, umreženo i održivo punjenje e-automobila. Tako je uvijek dostupno odgovarajuće rješenje za punjenje - kod kuće, na putu i na dugim dionicama.
Baterija od 52 kWh se može puniti na AC punjačima snagom 7,4 kW, a na DC stanici za brzo punjenje model ID.4 s baterijom kapaciteta 77 kWh i snagom punjenja od 125 kW može se za oko 30 minuta napuniti istosmjernom strujom za narednih 320 km (prema WLTP ciklusu). Punjenje do 80 posto bi već s osnovnom verzijom DC punjača trebalo trajati manje od 50 minuta. Moguće je doplatiti i jače punjenje od 100 kW.
Ne manje važno, model ID.4 isporučuje se europskim kupcima neutralan u pogledu bilance CO2. Ako se puni strujom dobivenom iz obnovljivih izvora energije - primjerice Volkswagen prirodnom strujom - može biti klimatski neutralan i tijekom cjelokupnog razdoblja korištenja.
Za ID.4 model Volkswagen nudi pakete City, Style, Life, Business, Family, Tech i Max koji su unaprijed konfigurirani pa će svaki kupac brzo pronaći model koji mu u potpunosti odgovara. Početna cijena u Hrvatskoj iznosi 293.482 kune za model ID.4 Pure City s baterijom kapaciteta od 52 kWh i snagom električnog motora od 109 kW/148 KS, a za ID.4 Pro treba izdvojiti 351.500 kuna.
Volkswagen će uskoro predstaviti i najsnažniju verziju modela ID.4 pod nazivom GTX koja će imati pogon na sve kotače. No ta verzija bi trebala postati dostupna za narudžbe tek sredinom srpnja. Na koncu, s nadolazećim poticajima bi ovakva cijena mogla biti sasvim prihvatljiva, a vaš idealan model već možete sami konfigurirati na web stranici zastupnika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....