SMJER AUTOINDUSTRIJE

Zaradit će milijarde: Auti će pojeftiniti, ali novac je u pretplatama i nadogradnjama softvera

Izvršni direktor Stellantisa ističe kako će proizvođači morati pronaći način da svoja vozila učine jeftinijim kako bi to uspjelo

Audi infotainment

 Audi

Proizvođači automobila počeli su uvoditi pretplatne usluge u svoje automobila, gledajući na njih kao važan način povećanja profita. General Motors misli od ovakvog sustava zaraditi do 25 milijardi dolara godišnje do 2030. godine, dok Stellantis u vidu ima cifru od 23 milijarde.

'Namjeravamo produbiti emocionalnu vezu između naših kupaca i brendova koje vole', za Auto News je izjavila voditeljica Stellantisovog softverskog poslovanja Mamatha Chamarthi. 'Ako se prošlost odnosila na povećanje marži hardverskim i kompletnim razinama opreme, naša je budućnost nuditi klijentima usluge temeljene na softveru'.

image

2020 Ford Mustang Mach-e

Ford

Kako bi se to ostvarilo, izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares ističe kako će proizvođači morati pronaći način da svoja vozila učine jeftinijim, najvjerojatnije smanjenjem troškova na strani proizvodnje. 'Sve ovo uvelike ovisi o pristupačnosti onoga što radimo. Nešto se mora poboljšati u strukturi troškova ovog fantastičnog uređaja za mobilnost zvanog automobil'.

image

Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares

Profimedia

Stellantis vjeruje da će mu softver i usluge pretplate omogućiti značajno povećanje operativnih marži bliže onima velikih tehnoloških tvrtki. Međutim, nisu svi uvjereni da je to moguće. 'Skeptičan sam da će bilo koja od ovih automobilskih kompanija dobiti bilo što blizu višestrukih vrijednosti o kojima pričaju', rekao je analitičar automobilske industrije i pametne mobilnosti u Gartneru, Mike Ramsey.

image

Volkswagen ID.3

Volkswagen

Mnoge usluge koje Stellantis planira ponuditi dolazit će kroz tehnološke platforme koje će se pokrenuti od 2024. godine, pod nazivom STLA Brain, STLA SmartCockpit i STLA AutoDrive. Kupcima će ponuditi nadogradnje u konjskim snagama, povećan kapacitet nosivosti i razne audio i video značajke, a sve to putem bežičnih tehnologija.

Ford također ulaže mnogo sredstava u novo tržište. Prošli tjedan je predstavio alat za usluge na terenu koji vlasnicima kompanija pomaže u digitaliziranju njihovog rada. Cilj Forda je razviti 'uvijek uključen odnos sa svojim klijentima'.

image

Sjedište Forda

Profimedia

'Uvijek uključen znači da redovito komuniciramo s našim klijentima o velikim i malim stvarima, gradimo nove mogućnosti poput povezanih usluga kako bismo obogatili korisničko iskustvo i potaknuli ponavljajuće tokove prihoda', rekao je izvršni direktor Forda Jim Farley.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 17:01