SERVIS

ZAŠTO ŠKRIPE, CVILE I VIBRIRAJU ponekad i sasvim nove kočnice

Čak i ako bučne kočnice funkcioniraju u takav sklop vozač ne može imati puno povjerenje

Škripanje i cvilež kod pritiska na papučicu kočnice nisu samo problem za uši vozača i putnika. Čak i ako kočnice pritom nastavljaju funkcionirati jednako učinkovito kao i prije te pojave, činjenica je da u takav sklop nije lako imati puno povjerenje. A kad je riječ o toliko vitalnom dijelu vozila, jasno je da ovakve zvukove neće ignorirati ni jedan normalan vozač. Koji su najčešći uzroci problema objasnio nam je automehaničar Mladen Burić.

- U ova recesijska vremena ljudi, prije nego što se odluče ići u servis, često znaju voziti dok god je to moguće. Štede koliko mogu, pa u skladu s tim i kupuju dijelove, objašnjava Burić. Kvalitetne pločice poput originalnih mogu dobiti za 220 kuna, a zamjenske kineske za 130, no ima i nekih talijanskih za 90, no od njih se, kad ih staviš, više troši disk. Dakle, brendirane tvrtke poput Feroda, Lucasa, Boscha..., i dalje drže kvalitetu, pa uzrok često zna biti u izboru nekvalitetnih dijelova.

No problema može biti još: posumnja li majstor da se klip ne vraća u početni položaj, ako u gumicu čeljusti uđe nečistoća, auto se podigne na dizalicu i kotač se proba normalno zavrtjeti. Ako izostane rotacija, to je znak da se kliješta nisu sasvim otpustila nakon otpuštanja papučice kočnice. Treba potražiti i druge karakteristične znakove koji će ukazati na traženi problem, poput tragova curenja tekućina, rezova na radnoj površini diska te tragova neujednačenog trošenja na pločicama ili disku.

Ovisno o tome, poduzimaju se koraci za rješavanje problema, a oni se mogu kretati od zamjene pločica ili cijelog diska, ali i ugradnje sasvim nove kočione čeljusti. Troškovi mogu biti veliki, no kao utjeha za novčanik dobro će doći mogućnost nabavke repariranih dijelova. Stručnjaci se slažu da je dio problema s bučnim i vibrirajućim kočnicama već u startu moguće izbjeći ispravnom montažom kočionih diskova i pločica. U suprotnom se nerijetko događa da se neugodni zvukovi pri kočenju začuju nedugo nakon izlaska iz servisa...

NEJEDNAKO POTROŠENE PLOČICE

Nejednako potrošeni diskovi uz izraženu buku mogu izazvati neujednačeni pritisak na disk i umanjenu učinkovitost kočnica. Također, troše se jače i treba ih brže mijenjati.

NEUJEDNAČENA POVRŠINA PLOČICA

Uz škripu i izražene vibracije, prouzročit će potrebu za bržom zamjenom. Problem se često krije u nejednako potrošenom disku, pa često treba mijenjati i njega.

IZRAŽENO KRIVO TROŠENJE PLOČICA

Krivo centriranje glavni je uzrok naglašenog trošenja jedne strane pločica, a očituje se tako da vozilo na kočenju jako vuče na jednu stranu, uz škripu i vibracije.

OŠTEĆENA STRAŽNJA STRANA PLOČICE

Do ovakvih problema može doći zbog pogrešaka u proizvodnji ili neispravne montaže. Uzrokuje škripu i vibracije, pojačano trošenje dijelova i nedovoljnu kočnu silu. Nužna je zamjena pločica.

NEISPRAVAN RAD KOČNE ČELJUSTI

Jedan od glavnih uzroka je nepotpuno otpuštanje klipova nakon otpuštanja papučice. Uzrokuje i izraženo pregrijavanje, može biti vrlo opasno.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 12:00