Prometni znak stop ima univerzalno značenje u cijelom svijetu.
Ne i u Teslinom.
Prema zakonu, ispred znaka stop potrebno je potpuno zaustaviti vozilo, no čelnici Tesle misle drugačije. Američki proizvođač svojim je klijentima ponudio sustav 'Full Self-Driving' koji im omogućuje da prolaze pored znaka za zaustavljanje bez potpunog zaustavljanja.
Iako spornim programom svjesno krše zakone mnogih država, Tesla tvrdi da nije riječ o ruganju sa zakonom već o normalnom prolasku pored znaka ukoliko sustav procijeni da u blizini nema ostalih sudionika u prometu.
Pored znaka stop, bez ugrožavanja ostalih, Tesla može proći brzinom od najviše 9 km/h.
Iako zvuči kao razumno objašnjenje, nakon dva sastanka s Nacionalnom upravom za sigurnost prometa na autocestama (NHTSA), čelnici Tesle ipak su natjerani na povlačenje spornog programa.
Američki proizvođač električnih automobila u servis je pozvao 54 tisuće vozila sa softverom koji vozačima nudi opciju prolaska kroz križanje unatoč znaku stop.
Opoziv uključuje Modele S i X, proizvedene u razdoblju od 2016. do 2022., Modele 3 od 2017. do 2022., te Modele Y od 2020. do 2022.
Philip Koopman, profesor na Sveučilištu Carnegie Mellon, rekao je da se znakovi za zaustavljanje postavljaju da zaštite pješake i za djecu: 'Teslin program može pogrešno identificirati objekte. Što ako sustav procijeni da dijete koje prelazi ulicu nije 'relevantno' i ne stane? Program je nesiguran i nikada nije trebao biti implementiran u automobile.'
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....