"Budućnost već danas" slogan je ovogodišnjeg 67. izdanja salona automobila u Frankfurtu koji je ponovo postao centrom svjetske autoindustrije za održavanja sajma. Ponajviše njemački proizvođači izložili su najbolje od najboljeg što trenutno imaju u ponudi te nam kroz koncepte otvaraju prozor u budućnost kako je oni vide, a po svemu, već i ona vrlo bliska - bit će električna. Prvi je dojam, a i drugi, kako su i njemački proizvođači, posebice golemi VAG koncern dobrano opterećen aferom Dieselgate, sve karte odlučili baciti na struju i zauvijek se oprostiti ili barem u najvećoj mjeri od modela na fosilna goriva, pa u ponudi imati u idućem razdoblju modele s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, hibride i potpune elektromobile. Za Mercedes primjerice, to je jasan plan.
Foto: Hrvoje Tomić, Reuters
Kao alarm i poziv na posljednju rundu proizvodnje dizelaša i benzinaca u Njemačkoj (s kojima su uglavnom svi najviše zarađivali na golemom kineskom tržištu) uoči salona došla je i vijest kako se kineske vlasti vrlo brzo žele riješiti svih vozila na fosilna goriva sa svojih prometnica te i sami okrenuti proizvodnji EV modela te postati svjetski lideri. No da struja za Nijemce nije daleka budućnost već sadašnjost svjedoče najveće zvijezde ovogodišnje izdanja, sve redom na struju pa su tako već večer uoči današnjeg starta salona Nijemci pokazali sve svoje adute i njihov pogled u budućnost. VW I.D. Buzz (reinkarnacija legenradrnog Bullyja), Volkswagen I.D. Crozz II Concept, Volkswagen I.D. , Audi Aicon Concept, Škoda Vision E, Mercedes EQA Concept, Smart Vision EQ ForTwo Concept, BMW iVision Dynamics, BMW i3s, Mini Electric Concept studije su koje će vrlo brzo na cestu, a čak je i najveća zvijezda salona Mercedes-AMG Project ONE od 1000 KS hibridno vozilo. Trendovi sz također vrlo jasni: autonomna vožnja čak kombinirana s umjetnom inteligencijom te opčenito okretanje mobilnosti ne samo po pitanju automobila, pa se mogao vidjeti Aeromobil kao i Daimlerova autonomna letjelica Velocopter
No da nije baš sve u znaku električnih modela pobrinula su se dva noviteta i prava vozačka stroja - novi Renault Megane R.S. od 280 KS s ručnim mjenjačem i Porsche GT3 Touring također s ručnim mjenjačem. Usto, niz noviteta poput Dacije Duster, VW-a T-Roca, Suzukija Swifta Sport, Kije Stonic, Opela Grandlanda X, Citroena C3 Aircross i Hyundaija Kona moći će se kupiti već sutra, a većina se natječe u najpopularnijem segmentu na tržištu - SUV i crossoverskom.
Danas će halama salona proći čak 10.000 novinara, u idućim danima očekuje se čak milijun posjetitelja. Ako ste i vi planirali potegnuti do Frankfurta evo i cijena karata: 14 eura u tjednu i 16 eura u danima vikenda za odraslu osobu. Po svemu viđenom već prvog novinarskog dana, očigledno je i više nego sigurno kako nas vrlo brzo očekuje automobilistički život na utičnici...
Radikalni i agresivni aktivisti Greenpeacea nisu propustili ni ovu priliku kako bi demonstrirali protiv zagađenja automobila pokretanih fosilnim gorivima i svako malo podsjećali bossove snažnog lokalnog auto lobija da što prije pređu na struju
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....