igraju prljavo?

Žele poštenu konkurenciju: Europska komisija poslala istražitelje u BYD, Geely i SAIC u Kinu

Unatoč kritikama iz Pekinga, Europska unija odlučna je u provođenju istrage, ali samo za kineske proizvođače u Kini

Geely, radnici, ilustracija

 Profimedia

Europska komisija planira temeljitu istragu koja će analizirati subvencije koje dobivaju kineski proizvođači automobila, s fokusom na kompanije poput BYD, Geely i SAIC. Istražitelji iz Europske komisije pripremaju se za put u Kinu kako bi istražili postoji li nepravedna prednost kineske autoindustrije u odnosu na europske proizvođače.

Dok će se posebno analizirati proizvođači kao što su BYD, Geely i SAIC, izgleda da Tesla, Renault i BMW, unatoč prisutnosti njjihovih proizvodnih pogona u Kini, za sada neće biti obuhvaćeni ovom istragom, piše Reuters.

image

Tvornica u Kini, ilustracija

Profimedia

Istraga, pokrenuta u listopadu prošle godine, usmjerena je na provjeru jesu li kineski proizvođači električnih vozila korisnici državnih subvencija koje im daju nepravednu ekonomsku prednost na europskom tržištu.

Očekuje se da će cijeli proces trajati nešto više od godinu dana. Kineski proizvođači automobila već su odgovorili na upitnike Europske komisije, a posjet istražitelja Kini bit će dodatna provjera dobivenih odgovora.

image

BMW tvornica u Kini

Profimedia

Unatoč kritikama iz Pekinga, Europska unija odlučna je u provođenju ove istrage koju je Kina nazvala protekcionističkom, jer prodaja kineskih automobila u Europskoj uniji sve više zauzima značajan udio. Iako se radi o osjetljivom pitanju, EU želi osigurati poštenu konkurenciju na tržištu automobila te procijeniti stvarni utjecaj kineskih subvencija na europske proizvođače.

image

Tvornica u Kini, ilustracija

Profimedia

Podsjetimo, udio kineskih vozila u tržištu električnih vozila Europske unije dosegnuo je osam posto, a do 2025. mogao bi se gotovo udvostručiti, budući da su obično do 20 posto jeftiniji od modela proizvedenih u EU.

U listopadu je kineski Great Wall Motor priopćio da je bio prvi u skupini proizvođača poslao odgovore na upitnik vezan uz europsku istragu o subvencijama.

Kineski proizvođači električnih vozila, od tržišnog lidera BYD-a do njegovih manjih rivala Xpenga i Nija, šire se ubrzanim tempom na inozemna tržišta, s obzirom na sve žešću konkurenciju kod kuće. Mnogi su kao prioritet odredili upravo prodaju u Europi.

Kina je lani pretekla Japan i zasjela na vrh svjetske ljestvice izvoznika, s isporučenih 5,26 milijuna vozila u vrijednosti oko 102 milijarde dolara, objavilo je ovaj tjedan kinesko automobilsko udruženje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 09:26