BMW želi zaustaviti prodaju svojih automobila. Konkretno, onih koji su ‘spašeni‘ s kontejnerskog broda Fremantle Highway, koji se zapalio prije gotovo godinu dana u blizini Nizozemske obale.
Tada je planuo kontejnerski brod koji je prevozio nešto manje od četiri tisuće vozila, a među tom brojkom našlo se i gotovo 500 električnih. Brod je svoj teret vozio iz Njemačke prema Egiptu kada se 25. srpnja dogodilo to što se dogodilo. Uz jednog poginulog mornara mnogi su ozlijeđeni, a dosta njih je spas moralo tražiti skokom u more.
Isprva se mislilo da je su upravo baterije razlog vatrene havarije, no kasnijom istragom utvrđeno je da je uzrok bio sasvim druge prirode. Iako baterije nisu bile uzrok, sigurno je da su otežale posao vatrogascima, jer kako znamo, zapaljena baterija u e-vozilu teško se može gasiti na klasičan način.
Nakon što je vatra ipak ugašena, posade su izvukle 260 potpuno novih (ali sada oštećenih) BMW-a s broda.
Tajvansko osiguravajuće društvo zatim je prodalo automobile konzorcijskoj tvrtki u Rotterdamu. Unatoč incidentu, tvrtka koja je bila zadužena za spašavanje izvješćuje da se čini kako je oko tisuću vozila, uključujući približno 500 električnih vozila, u dobrom stanju i da ih je moguće osposobiti za daljnje korištenje.
Konzorcij sada želi ostvariti profit prodajom tih istih vozila, ali se BMW protiv toga odlučio boriti na sudu.
Njemačka tvrtka iz Ingolstadta smatra da automobili predstavljaju značajnu opasnost i ne želi da ih itko otkupi. Tvrtke koje posjeduju automobile očito se ne slažu oko njihovog općenitog stanja.
Naime, postoji video od prije devet mjeseci na kojem se vidi kako spašavalačka ekipa uklanja vozila s broda i s njima rukuje kao i sa svakim drugim automobilom koji se nalazi na istovaru u nekoj luci. Znači li to da su ti automobili ispravni?
Apsolutno ne. Potencijalni rizici je razlog zašto BMW ne želi popustiti. “Rizici povezani s tim automobilima s prijavljenom totalnom štetom su golemi”, kaže odvjetnik BMW-a za NorthernTimes. "Te rizike ne treba podcijeniti."
Konzorcij je navodno bio spreman na kompromis i sud želi pošto poto uvjeriti da su automobili u savršenom stanju, no to je tip kompromisa zlih ljudi koji se može očekivati od konzorcija.
Da je BMW pristao na to, grupi bi bilo dopušteno prodavati automobile u zemljama u kojima automobilski standardi nisu toliko strogi. Na taj bi način BMW-ov ugled dakako patio pa je njemački proizvođač automobila odlučno rekao ne. Ne preostaje nam ništa drugo nego pričekati ročište koje bi se trebalo održati 15. srpnja. Možda ćemo tada znati nešto više o sudbini 260 BMW-ovih modela.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....