VRIJEDNA INVESTICIJA

Zelena tranzicija: Slovenski parlament odobrio izgradnju guste mreže javnih punionica

Ministarstvo okoliša procjenjuje da će trošak izgradnje punionica biti oko 230 milijuna eura

Promet u Sloveniji (ilustracija)

 Srdjan Vrančić/Cropix

Slovenski parlament donio je zakon kojim se najavljuje proširenje infrastrukture za alternativna goriva i brže prihvaćanje električnih vozila.

Zakon koji je vlada opisala kao ključni zakon o zelenoj tranziciji, uvodi gustu javno dostupnu mrežu infrastrukture za punjenje i opskrbu alternativnim gorivima u prometu.

Iako se u zakonu spominju vodik i druge vrste alternativnih goriva, fokus je na električnoj mobilnosti kao trenutno najzrelijoj tehnologiji.

image

Punjenje električnog auta (ilustracija)

AFP

Primarni cilj je izgradnja guste mreže brzih i ultrabrzih električnih punionica za koju će prateću infrastrukturu osigurati ELES, državni mrežni operator.

Kako bi se postigla gusta pokrivenost, investitori će biti potaknuti da grade stanice za punjenje ne samo na komercijalno održivim lokacijama, već i na mjestima gdje nema čistog komercijalnog interesa.

image

Promet u Sloveniji (ilustracija)

Ivan Lacković/arhiva AK

Operateri punionica također će morati dijeliti podatke o kapacitetu i cijenama na novoj nacionalnoj digitalnoj platformi, koja će sadržavati informacije o potencijalnim novim lokacijama na kojima mogu izgraditi punionice - navodi Euractiv.

Slovenija je krajem 2022. godine imala nešto više od 1600 punionica.

Ministarstvo okoliša, klime i energije procjenjuje trošak izgradnje na oko 230 milijuna eura. Otprilike polovica novca doći će od RePowerEU-a, a ostatak od naknada za registraciju vozila i Nacionalnog klimatskog fonda.

Električna vozila do sada su bila oslobođena plaćanja naknade za registraciju vozila, no to više neće biti slučaj. Naknade će biti određene podzakonskim aktima, ali zakon kaže da ne smiju biti veće za električna vozila nego za vozila s unutarnjim izgaranjem iste snage.

image

Promet u Sloveniji (ilustracija)

Marko Todorov/CROPIX

Slovenija zaostaje kada je riječ o preuzimanju električnih vozila. U 2021. udio električnih vozila bio je samo 1,3%.

“Slovenija značajno zaostaje”, rekao je ministar okoliša Bojan Kumer.

Ipak, situacija se popravlja te je 2022. godine na slovenskim cestama bilo gotovo 9500 električnih vozila, što je povećanje od više od 40% u odnosu na godinu prije.

Ove je godine situacija još bolja, samo u prva četiri mjeseca ove godine novoregistrirano je gotovo 1500 električnih vozila, plus još 2000 hibrida ili plug-in hibrida.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 05:23