NOVI MOTORI NOVI PROBLEMI

ZELENI OPET NA NOGAMA ZBOG DIZELA: 'DPF filter je čista prevara, a najnoviji dizelaši puno su štetniji za okoliš od starih'!

 
 Transport and Environment

Ispitivanja najnovijih dizelaša u najpopularnijim modelima otkrila su da tijekom redovnog sagorijevanje nakupljenih krutih čestica u DPF filteru u vožnji značajno prekoračuju granicu emisije štetnih plinova.

Istraživanja britanske udruge koja se zalaže za "zeleni transport" pokazala su da dva najpopularnija modela s dizelskim motorima u Velikoj Britaniji - Nissan Qashqai i Vauxhall (Opel) Astra, značajno prekoračuju zakonsku granicu tijekom redovite regeneracije filtera krutih čestica.

Sustav može započeti regeneraciju i u urbanim područjima i trajati 15 kilometara vožnje, no ta činjenica se uporno ignorira u službenim ispitivanjima emisija. U Europi više od 45 milijuna automobila ima DPF filtre što uzrokuje ukupno 1,3 milijarde čišćenja godišnje.

Trenutačna pravila EU-a nalažu da novi osobni automobili ne smiju stvarati više od 600 milijardi čestica emisije po kilometru, ali za primjer uzeti Nissan Qashqai i Opel Astra daleko prekoračuju ta ograničenja, čak i do 1000 puta kad isprazne svoje filtere za dizel čestice (DPF).

Sada Transport and Environment grupa koja je provela ispitivanja poziva zakonodavce EU da zbog toga pooštre testiranje i propise o emisijama štetnih plinova kod dizelaša, dok su "zeleni" tek sada više nego ikad kritične prema razvoju i prodaji novih dizelskih automobila, a za što se zalažu posljednje četiri godine od kada je eksplodirao skandal Dieselgate kad je za Volkswagen utvrđeno da vara na testovima emisije ispušnih plinova u SAD-u u rujnu 2015. godine.

Filtar DPF (Diesel Particulate Filter) ili filtar krutih čestica je zakonski uvjetovan za ugradnju u sve automobile pokretane dizelskim motorima i dio je sustava za smanjenje štetnih plinova koji se izbacuju iz vozila te mu je funkcija zadržavanje čestica čađe koje bi se inače ispustile iz motora.

Pritom se mora regenerirati kako ne bi došlo do potpunog zagušenja motora pa je ovaj sklop dizajniran tako da se njegovo čišćenje, odnosno održavanje, obavlja automatski kad se pri većim brzinama isprovocira povećanje temperature i sagorijevanje nakupljenih krutih čestica.

To ima za posljedicu gusti tamno dim iz auspuha kad uređaji "iskašljavaju" emisije koje su sakupili tijekom prethodnih vožnji. No ipak, prema trenutnim europskim zakonima, ako se čišćenje filtera dogodi tijekom službenog ispitivanja, rezultati se ne računaju, što znači da se zanemaruje 60 do 99 posto reguliranih emisija čestica iz testiranih vozila, navodi T&E u svom izvješću.

U tom slučaju čišćenja, testirana Asta i Qashqai ispuštaju od 32 do 115 posto više štetnih čestica iz DPF filtra nego što dopuštaju trenutno važeći zakoni EU za Euro 6 motore.

Glasnogovornik Nissana za Veliku Britaniju za Reuters izjavio je da su "sva Nissan vozila i DPF uređaji ugrađeni u njih u potpunosti u skladu s važećim zakonodavstvom o emisijama". Dodao je i da oni kao proizvođači automobila podržavaju nove, strože testove emisija te kako već imaju nove tehnologije koje bi ih zadovoljile.

Glasnogovornik Vauxhalla (Opel u EU) rekao je da ne može komentirati jer nije bio svjestan detalja T&E-ovog izvješća objavljenog prošlog tjedna.

Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji zagađenje česticama utječe na više ljudi nego bilo koji drugi zagađivač, a tri od četiri stanovnika europskih gradova izložena su nesigurnim razinama čestica, prema Europskoj agenciji za okoliš.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 04:03