LEGENDARNI TRANSPORTER

ZNA SVE KAO I TOUAREG Čuveni Volkswagen Bulli uhvatio korak i ušao u digitalno doba

 
 VW

Sa sedam ‘banki’ na leđima, Volkswagenov djedica zakoračio je u digitalno doba. Premda se ne radi o novoj generaciji (sedma stiže 2022. godine) već o obnovljenom izdanju kodnog naziva 6.1, promjene su ogromne, posebno u kabini.

Ako na prvi pogled teško razlikujete novi model od staroga nemojte biti prestrogi prema sebi,

VW

Nijemci preko noći ne odustaju od svoje tradicionalne filozofije ‘manje je više’. Novost je tek osvježeni izgled prednjeg dijela (veća rešetka i novi branik) koji zahvaljujući kromiranim detaljima i LED svjetlima vuče na nove generacije putničkih modela, posebno na Passat i Touareg.

VW

Prepoznatljiva obiteljska uniforma očito postaje must-have opcija i u komercijalnom programu njemačke marke.

Ključna novost redizajniranog Bullija je elektromehanički servoupravljač (ranije hidraulički) s kojim je napokon ugrađen i kompletan sigurnosni arsenal potreban za aktivnu pomoć sustavu upravljanja.

VW

Dostupan je tako sustav potpore zadržavanja u voznom traku ‘Lane Assist’, tu je i ‘Park Assist’ s kojim Bulli automatski ulazi i izlazi s parkirnog mjesta; vozač mora samo aktivirati papučicu gasa, a vozaču je na raspolaganju ‘Trailer Assist’ kojim pomoću regulatora električnog namještanja vanjskog zrcala (koji ovdje postaje joystick) vozač namješta kut pod kojim će se prikolica kretati unatrag. Nakon toga Bulli preuzima upravljanje.

VW

U nove sustave ubraja se potpora kod bočnog vjetra ‘Cross Wind Assist’ koja dolazi u sklopu serijske opreme kod svih modela 6.1: ona automatski stabilizira Bulli čim bočni vjetar preraste u oluju.

VW

Ulazak u kabinu otkriva hrpu novih aduta, novodizajnirana konzola prvi je puta dostupna s digitalnim instrumentima, a medijsko carstvo obogaćuje i virtualni kokpit, odnosno treća generacija modularnog infotainment sustava (MIB3) u koju ide središnji zaslon s ekranom od 8 ili 9,2 cola.

VW

Svi infotainment sustavi spojeni su sa sustavom Online-Connectivity-Unit (OCU) u kojem je integrirana eSIM kartica. Na njemu su sve online funkcije objedinjene pod nazivima ‘We Connect’ i ‘We Connect Plus’ dok je za poduzeća dostupan ‘We Connect Fleet’ sustav upravljanja voznim parkom. Uslugama se upravlja glasovnim naredbama, nažalost ne i na hrvatskom jeziku.

VW

Za pogon brine moderni turbodizelaš koji ispunjava najnoviju normu za ispušne plinove Euro 6d Temp-Eavp. Radi se o dvolitrenom TDI motoru u izvedbama sa 90, 110, 150 i 199 KS. Motore iznad 150 KS moguće je kombinirati s DSG automatikom s dvije spojke te pogonom na sve kotače 4Motion.

VW

Amsterdamskim ulicama provozali smo Multivan 6.1 pogonjen baznom motorizacijom čija je snaga s 84 narasla na 90 KS. Unatoč deficitu snage na papiru, u praksi je prilično elastičan i troši oko 7 litara, no prilikom pretjecanja ili na autocesti treba imati više strpljenja ili posegnuti za mjenjačem.

VW

Velika prednost u odnosu na sustave upravljanja u prethodnim modelima je elektromehanički servoupravljač koji nudi izravniji prijenos zbog čega je Bulli 6.1 osjetno agilniji i precizniji.

VW

UKRATKO

Kupcima obnovljenog Bullija na izbor je stavljeno šest novih aluminijskih naplataka, šest novih vanjskih boja te čak sedam kombinacija dvobojne karoserije

Instrumentna ploča dobila je novi pretinac ispred vozača te još veći spremnik ispred suvozača. Novost su i držači za čaše u području A stupa te veći pretinac za pametne telefone s opcijskim induktivnim sučeljem za punjenje

Prodaja digitaliziranog Bullija na domaćem tržištu starta već na jesen i to u varijantama Multivan, Caravelle i Transporter (furgon i kombi)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 08:08