Mnogi ljudi to možda ne znaju, ali u svijetu automobila postoje stručnjaci za takozvani "hipermiling", tehniku vožnje koja se nastoji ostvariti na najučinkovitiji mogući način kako bi se postigla autonomija mnogo veća od one koju automobili inače propisuju. Primjer: odveženih 2095 kilometara s jednim 66-litarskim spremnikom dizela.
Arhitekt ovog pothvata prošle godine bio je Felix Egolf, istaknuto ime kada se govori o ovoj vrsti rekorda, a njegovo "oružje" za postizanje toga bila je Opel Insignia 1.5D.
Put koji je odvezao dug je više od dvije tisuće kilometara: počinje u Rüsselheimu, domu Opela u Njemačkoj. Ideja je bila kroz četiri dana proći kroz Hamburg, Berlin, Leizpig, München i Meersburg, da bi se na kraju vratio na početnu točku.
Na mjestu polaska, spremnik od 66 litara se puni do vrha i cilj je prevaliti rutu samo s tim gorivom. Prema izračunima, da bi mogla prevaliti putovanje potrebno je bilo da Insignia ostvaruje realnu potrošnju od 3,5 l/100 km. Egolf smatra da je to moguće jer je utjecaj koji vozač ima na potrošnju "veći nego što neki ljudi mogu zamisliti".
“Moderni automobili postaju sve jeftiniji. Svaki gram CO2 je važan. Ali jedna se varijabla rijetko uzima u obzir: vozač. Međutim, on ima temeljni utjecaj na potrošnju goriva automobila, a time i neizravno na okoliš”, ističe Egolf.
Prvo stajanje je na 400 kilometara, a kazaljka na spremniku jedva da se pomaknula: 3,6 l/100 km - zahvaljujući činjenici da se veći dio puta odvija autocestom i da je prosječna brzina 82,8 km/h. Drugi dan rekordi su vrlo slični, za 8 sati i 28 minuta prešao je još 700 kilometara, prosječno 84,8 km/h i potrošnjom od 3,6 l/100 km.
Trećeg dana obilježenog maglom i povremenim gužvama, Egolf se osvrće na veliki utjecaj brzine na potrošnju, ističući kako netko tko vozi 120 km/h može potrošiti praktički duplo više nego netko tko vozi 90 km/h. Savjet, za putovanje od 360 kilometara, prvi će to učiniti za tri sata, a drugi za četiri, no prvi će na tom putu potrošiti 21,6 litara, a drugi samo 10,8, što je osjetna razlika.
Na kraju trećeg dana prosjek je 74,4 km/h, a potrošnja nepromijenjena na 3,6 litara. Kazaljka rezervoara je na zadnjoj točki, no na kraju Egolf u Insigniji stiže na odredište u Rüsselheim, gdje je četiri dana prije napunio svoj rezervoar. Iz perspektive ovog čovjeka i ove vožnje s ovim motorom još dugo po pitanju troškova i dosega neće biti ničeg toliko učinkovitog osim - dizela.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....