Od zvijezda automobilske scene do problematičnih slučajeva. Ovako bi se ukratko mogao opisati put novih američkih proizvođača električnih automobila. Vijesti za četiri glavna neovisna igrača iz SAD-a su vrlo zabrinjavajuće.
Fisker je gotov?
Nakon niza loših vijesti početkom ove godine, čini se da je Fisker pred bankrotom, a mogao bi i potpuno nestati. Najnovije vijesti dolaze od ugovornog proizvođača koji zapravo proizvodi Ocean SUV za Fisker, tvrtke Magna Steyer iz Austrije. U izvješću o prihodima tvrtke stoji "Trenutno je izgledno da nećemo više proizvoditi Ocean". Potražnje za ovim modelom zbog loše kvalitete i drugih loših vijesti iz Fiskera, zapravo više gotovo da nema.
Drugim riječima, tvornica koja jedina proizvodi Ocean tvrdi da to više neće raditi. S obzirom na to da je to jedini model Fiskera i jedina tvornica u kojoj se proizvodi, izgleda da je priča Fiskera, još jednom, tragično završena.
Rivian troši milijarde, prihodi ispod očekivanja
Rivianovo izvješće o zaradi za prvo tromjesečje je otrežnjujuće. Dobra je vijest, ako se to tako može nazvati, da su isporuke, proizvodnja i prihodi jako narasli. Na primjer, isporuke za prvi kvartal porasle su za 71 posto na 13.588, što nije mala brojka. A i manji, pristupačniji R2 je na pomolu. Postoje čak i glasine da Apple razmišlja o partnerstvu s tvrtkom, što je značajan napredak, ako je to istina.
Loša vijest je da Rivian troši novac, i u ogromnim količinama. Neto gubitak tvrtke za cijelu 2023. iznosi nevjerojatnih 5,4 milijarde dolara. Njegov neto gubitak u prvom tromjesečju 2024. iznosi 1,45 milijardi dolara, u odnosu na 1,2 milijarde dolara iz istog razdoblja prošle godine. Očekuje se da će se trošenje novca nastaviti, ali do kada?
Lucid je također u ogromnim gubicima
Lucid (još) ne proizvodi toliko automobila kao Rivian, a tvrtka napominje da zaostaje za svojim ciljem da proizvede 9000 automobila ove godine. Ukupni gubitak u prvom tromjesečju iznosi 685 milijuna dolara, što je manje od gubitka od 780 milijuna dolara u prvom tromjesečju 2023. Prihodi su također porasli, na 173 milijuna dolara za prvo tromjesečje, a tvrtka tvrdi da ima 2,2 milijarde dolara u gotovini.
Ipak, generalno vijesti su vrlo loše jer je potražnja za njegovim automobilima ispod očekivanja, što znači da će tvrtka vrlo teško u doglednoj budućnosti gubitak pretvoriti u dobitak.
Tesla otpušta radnike i otkazuje projekte
Nakon značajnih otpuštanja u timovima Superchargera i javne politike, Tesla je očito otpustila i brojne zaposlenike u inženjerskim, servisnim i softverskim odjelima. Tesla još nije potvrdila otpuštanja i nejasno je o koliko je zaposlenika riječ, no ranije je najavljeno da će se otpustiti 10 posto globalne radne snage ili oko 14.000 ljudi.
U prvom kvartalu prodaja Tesle je pala u odnosu na prošlu godinu, a zalihe su se nagomilale. Cybertruck se vrlo sporo uhodava i slabo prodaje, a nedavno je navodno otkazan i projekt novog "jeftinog električnog automobila".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....