Autonomna tehnologija u autima možda do sada nije pokazalo ono što smo se nadali, no postoje i druge aplikacije u stvarnom svijetu u kojima zaista može zablistati, olakšavajući život radnicima. Sjajan primjer je koncept Mitsubishi Fuso eCanter Sensor Collect, visokotehnološki električni kamion za otpad koji prati svog vozača između točaka za prikupljanje smeća, a njime se također može upravljati na daljinu.
Koncept je testiran u gradu Kawasakiju u Japanu. Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation objavio je video demonstracijskih vožnji održanih u studenom 2023., u suradnji s lokalnim Ministarstvom zaštite okoliša. Kamion za smeće rješava sve vrste scenarija koji se mogu javiti tijekom upotrebe i svjestan je svoje okoline dok prati svog vozača koji pješači ispred njega i skuplja smeće.
Mitsubishi Fuso eCanter Sensor Collect opremljen je sustavima autonomne vožnje samo razine 2, koji su uobičajeni u mnogim novim serijskim vozilima. Iako bi možda pomislili da je za ovako nešto potrebna viša razina autonomije, ovi sustavi su dovoljno dobri za rad kamiona za smeće pri malim brzinama, kada slijedi unaprijed zadanu rutu prikupljanja.
Kamion ima više senzora i kamera sprijeda i straga. Kada vozač napusti svoje sjedalo i krene hodati, vozilo će ga identificirati kao "metu" i lagano ga slijediti. Također se može zaustaviti na željenim mjestima za prikupljanje smeća ili na mjestima koja odredi operater. To značajno smanjuje opterećenje, budući da smetlar ne mora stalno ulaziti i izlaziti iz vozila.
Tijekom daljinskog upravljanja, kamere detektiraju prepreke i druge sudionike u prometu. Na primjer, kada pješak hoda ispred kamiona u pokretu, sustav će automatski zakočiti, izbjegavajući nalet na njega. Slično tome, ako je drugo vozilo parkirano duž rute, kamion će izvesti manevar kako bi ga zaobišao i nastaviti pratiti vozača.
Još jedna zgodna značajka je sustav dijeljenja informacija o smeću koji detektira težinu i volumen smeća utovarenog u vozilo, te broj vreća ubačenih u njega. Ove se informacije dijele sa središnjim objektima u mreži, što pomaže u poboljšanju učinkovitosti.
Cilj programa Japanskog centra za sanitarnu zaštitu okoliša (JESC) je pronaći načine za smanjenje emisija CO2 prilikom operacija skupljanja smeća, uz povećanje radne učinkovitosti. Mitsubishi Fuso nastavit će s demonstracijama tijekom 2024., što će pridonijeti razvoju električnih kamiona sljedeće generacije.
Mitsubishi Fuso izradio je prvi koncept eCanter Sensor Collect 2020., a vozilo na slici iznad je poboljšana verzija. Temelji se na proizvodnom eCanteru, s litij-ionskom baterijom i maksimalnom bruto masom vozila od 6,4 tone.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....