Početkom rujna 2020. na svjetskoj premijeri u Pragu predstavljena je prva električna Škoda u gotovo stoljetnoj povijesti tog češkog proizvođača iz Mlade Boleslav – Enyaq iV, koja na istoj Volkswagenovoj platformi za električne automobile (MEB) kao i sestrinski VW ID.4, odnosno Audi Q4 e-tron proizvodi u obližnjoj Mlada Boleslav.
Taj 4,65 metara dug prostrani češki SUV s prtljažnikom od čak 585 litara dostupan je sa stražnjim ili pogonom na sva četiri kotača, kao i dvjema baterijama – osnovnom od 62 kWh u Enyaqu iV 60 (180 KS) i snažnijom od 82 kWh u topmodelu Enyaq iV 80x (265 KS).
O bateriji i elektromotoru, odnosno pogonu, dakako, ovisi i cijena – osnovni Enyaq iV 60 dostupan je za 352.596 kune, dok top model Enyaq iV 80 sa stražnjim pogonom stoji 399.682 kune (doplata za 4x4 iznosi 18.082 kune).
Početkom godine predstavljeno je i dimenzijama gotovo u milimetar isto coupé izdanje Enyaq Coupé iV s 15 litara manjim prtljažnikom (570 litara), ali dostupno i u izdanju vRS s elektromotorima od 300 KS i pogonom 4x4, koje do stotke stiže za kratkih 6,5 sekundi. Prvi je to električni automobil s prestižnom oznakom vRS, ali ujedno i najsnažnija serijska Škoda.
Škoda je potkraj veljače dotjerala softver (ME3). Prednost? U prvom redu veći doseg. Zasad su objavljeni podaci samo za Enyaq Coupé iV, koji u izdanju s baterijom od 62 kWh sad prevaljuje 416 kilometara, a s baterijom od 82 kWh čak 544 kilometara (s pogonom na sva četiri kotača 520).
Sljedeća prednost je brže punjenje baterije strujom od 120 kW (manja baterija), odnosno čak 125 kW (veća baterija), što skraćuje vrijeme punjenja s deset na 80 posto na svega 35 minuta. Još je ljepše što će se posljednja generacija softvera od jeseni moći instalirati u sve postojeće Škode Enyaq.
I to besplatno.
Škoda krenula s vlastitom proizvodnjom baterija
Danas je uistinu poseban dan za Škodu. Baterije, ključni dio električnih automobila, odsad proizvodimo u srcu Češke, izjavio je sredinom svibnja na otvorenju trake za proizvodnju baterija u Škodinoj povijesnoj tvornici Mladoj Boleslav član uprave za proizvodnju i logistiku Michael Oeljeklaus. Čak 130 milijuna eura uložila je Škoda u traku s koje će godišnje silaziti čak 250.000 baterija - ne samo za Škode, nego i Volkswagene, Audije i Seate – što bi nakon proširenja pogona do kraja iduće godine trebalo narasti na čak 380.000 baterija godišnje.
Tvornica u Mladoj Boleslav, gradiću pedesetak kilometara sjeveroistočno od Praga u kojem se automobili bez prekida rade još od 1905., jedini je pogon izvan Njemačke u kojem se proizvode baterije za koncern Volkswagen, i to od najmanje (55 kWh) do najveće u ponudi (82 kWh). Osim samih baterijskih članaka, u tvornici se proizvode i kućišta s pripadajućim hlađenjem te upravljačka elektronika, a osim baterija za električne automobile od jeseni 2019. s proizvodnih traka u Mladoj Boleslav silaze i visokonaponske baterije za plug-in hibride poput Superba iV i Octavije iV.
Početak proizvodnje baterija za ubrzat će prelazak Škode na struju. Česi očekuju da će već do kraja desetljeća elektromotor pokretati čak 50 do 70 posto proizvedenih automobila, uključujući i tri nova modela manja i jeftinija od sadašnjeg Enyaqa iV. To će, također, češkom proizvođaču u vlasništvu Volkswagena omogućiti ne samo da zadržat postojeća, nego i da otvori nova radna mjesta u Mladoj Boleslav. Škoda dijelove za električne automobile namjerava proizvoditi u sve tri svoje tvornice na području Češke (Mada Boleslava, Kvasiny i Vrchlabi).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....