NEMA OPTIMIZMA

Čuvena sportska marka je u ogromnim problemima: Prodaju sve više, ali i gomilaju gubitke

Tvrtka je smanjila svoju prognozu proizvodnje za više od 50 posto dok istovremeno gomila sve veće financijske gubitke

2025. Lotus Emeya

 Lotus

Lotusova transformacija u električnu marku imala je vrlo težak početak. Iako financijski rezultati za prvu polovicu 2024. pokazuju veliki porast prodaje u odnosu na prošlu godinu, tvrtka je smanjila svoju prognozu proizvodnje za više od 50 posto dok istovremeno gomila sve veće financijske gubitke.

Lotus Technology, javna tvrtka koja se izdvojila iz Lotus Grupe i odgovorna za proizvodnju i prodaju automobila, ranije je planirala prodati oko 26.000 automobila ove godine, no ti su planovi sada oštro "srezani".

image

Nesreća: Lotus Evija X

YouTube Screenshot

"Nakon procjene tržišnih uvjeta i neizvjesnosti koje predstavljaju nove carinske politike u SAD-u i EU, tvrtka je revidirala svoj cilj isporuka za 2024. na 12.000 jedinica", stoji u objavi Lotus Techa od srijede.

Tvrtka je do sada ove godine globalno prodala 4873 automobila, što je ogromno povećanje od 239 posto u odnosu na 2023. godinu, no još uvijek mnogo manje od očekivanog. Nagli porast može se pripisati početku isporuka dvaju novih električnih automobila, SUV-a Eletre i limuzine Emeya.

image

2025. Lotus Emeya

Lotus

Isporuke sportskog automobila Lotus Emira s pogonom na benzin također su eksplodirale u prvoj polovici ove godine. Lotus je do sada prodao 2484 Emira u 2024., u odnosu na samo 568 automobila u godini prije. To je vjerojatno zbog početka prodaje u SAD-u koja je dugo odgađana zbog problema s emisijama.

image

2024. Lotus Eletre

Lotus

Unatoč ogromnom skoku prihoda koji je pratio prodaju, na 225 milijuna dolara za drugo tromjesečje ove godine u odnosu na samo 111 milijuna dolara prošle godine, Lotusov neto gubitak se povećao. Tvrtka je zabilježila gubitak od 202 milijuna dolara u drugom kvartalu, što je rast u odnosu na 193 milijuna dolara gubitaka u istom kvartalu prošle godine. Tvrtka kaže da je povećanje posljedica troškova prodaje i marketinga povezanih s njezinim širenjem.

image

2024. Lotus Eletre

Lotus

Budući da potražnja za električnim vozilima opada, teško je biti optimističan oko bliske budućnosti Lotusa koji sve karte namjerava baciti na baterijske električne automobile.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 10:58