NIŠTA OD 2030.

Ford povlači ručnu: ‘Naši planovi za elektrifikaciju su bili previše ambiciozni. Mijenjamo ih‘

Ford je imao jedne od najambicioznijih "električnih planova" među proizvođačima, do 2030. postati potpuno električna marka u Europi

Ford Capri

 Ford Media

Tijekom posljednjih nekoliko godina Ford je vrlo agresivno počeo gasiti svoju europsku paletu klasičnih modela bez da je izbacio previše novih električnih automobila. Zapravo, jedini električni osobni automobili koji su se do sada našli na tržištu bili su Mustang Mach-E i nedavna pridošlica Explorer. Njima bi se uskoro trebao pridružiti i Capri.

image

Ford Explorer EV

Ford

No unatoč sporoj elektrifikaciji, Ford je imao jedne od najambicioznijih "električnih planova" među svim proizvođačima, već do 2030. postati potpuno električna marka u Europi. Sada, suočeni sa suočeni s usporavanjem elektrifikacije i u Fordu "povlače ručnu" i mijenjanju planove.

image

Mustang Mach-E GT

Ivan Lacković

U intervjuu za britanski Autocar, Marin Gjaja, operativni direktor Fordovog odjela za električne automobile nazvanog Model E, rekao da je tvrtka bila previše ambiciozna sa svojim planovima za elektrifikaciju u Europi.

"Mislim da su kupci odlučili i rekli nam da je to preambiciozno", primijetio je Gjaja. "Ne vidimo da je prelazak na potpuno električnu energiju do 2030. u Europi dobar izbor za naše poslovanje ili, posebno, za naše klijente."

image

Ford Capri

Ford Media

Kao glavne razloge za ovakvu odluku, Gjaja navodi "usporavanje usvajanja električnih vozila i rastuće troškove". Ford je 2021. objavio da ima planove da svoju cijelu europsku flotu učini električnom do 2030., ali ovo je već drugo izvješće ove godine u kojem se sugerira da će Ford usporiti planove za elektrifikaciju.

U svibnju je generalni direktor Ford Europe Martin Sander za Automotive News najavio da bi benzinski motori u europskim Fordovima mogli postojati i nakon 2030. godine. "Ako uočimo veliku potražnju, na primjer za plug-in hibridna vozila, ponudit ćemo ih", rekao je tada Sander.

image

Mustang Mach-E GT

Ivan Lacković

Ford se u Europi sada nalazi u vrlo teškoj situaciji. Zbog prelaska na elektrifikaciju odustali su od mnogih popularnih modela pa su u povijest otišli Mondeo i Fiesta, a 2025. godine će se to dogoditi i s Focusom. Nakon toga tvrtka će ostati na samo dva tradicionalna europska modela SUV-ovima Kuga i Puma.

Jasno je da Fordu u toj situaciji trebaju novi modeli s motorima na unutarnje izgaranje, no njih nije moguće razviti preko noći pa su analitičari s pravom zabrinuti za prodaju Forda u narednim godinama. Primjerice, u prvoj je polovici ove godine Ford u Njemačkoj zabilježio najveći pad tržišnog udjela od svih velikih marki.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 18:30