Studija konzultantske tvrtke Uscale, u kojoj je ispitano gotovo 5000 vlasnika i korisnika električnih automobila iz Njemačke, Austrije i Švicarske pokazala je da su vlasnici električnih auta iz Tesle, Porschea i BMW-a najzadovoljniji. S druge strane najmanje zadovoljni su vlasnici električnih automobila Stellantis Grupe, MG- i Dacije.
Na pitanje bi li preporučili vlastiti automobil prijatelju ili kolegi, vlasnici Tesle najčešće su odgovarali potvrdno. Čak 71 posto bi preporučilo svoje vozilo, samo 5 posto ne, dok se preostalih 24 posto nije izjasnilo. Drugi je Porsche sa 64 posto vlasnika koji bi svoj auto preporučili i samo pet posto koji to ne bi učinili, a treći BMW sa 62 posto preporuka i 10 posto vlasnika koji auto ne bi preporučili.
Na drugom kraju ljestvice su modeli Stellantis grupe. Samo 3 posto vozača Peugeota svoj bi model preporučilo prijatelju ili kolegi, 62 posto ih ne bi preporučilo. Slično loši su bili rezultati Citroena (59 posto ne, 4 posto da) i Opela (54 posto ne, 10 posto da).
Još jedan član Stellantisa Fiat, s druge strane, završava u gornjem dijelu poretka s 42 posto onih koji bi auto preporučili i 20 posto onih koji to ne bi učinili. Razlog za ovo je jednostavan, većina električnih Fiata koji su trenutno u prometu su modeli 500e koji nemaju nikakve veze s tehnologijom Stellantisa koju koriste ti najlošije plasirane marke.
Kineski MG je najlošija marka u ovoj studiji nakon tri marke iz Stellantisa, no uz mnogo bolje rezultate. Naime, 35 posto vlasnika auto ne bi preporučilo, 17 posto bi ga preporučilo, dok je najviše neodlučnih. S Daciom je slično, s 31 posto onih koji ne bi preporučili auto i 18 posto onih koji bi ga preporučili.
Ovisno o marki, ispitanici vide različite prednosti i slabosti. Tesla impresionira u svim aspektima specifičnim za električni automobil kao što su doseg, potrošnja i performanse punjenja, ali također osvaja bodove kada je u pitanju softver.
Međutim, postoje problemi s kvalitetom izrade, značajkama i kvalitetom zvuka. Hyundai, Kia i Genesis impresioniraju svojim visokim performansama punjenja, ali još uvijek pokazuju slabosti kada je u pitanju planiranje rute.
BMW i Mercedes su uvjerljivi u smislu softvera, povezivosti i rada, ali imaju slabosti u pogledu dosega i performansi punjenja. Novi modeli i5 i i7 imaju posebno dobre rezultate, no korisnici su manje zadovoljni s manjim modelima.
Polestar i Volvo prednjače u planiranju ruta i navigaciji zahvaljujući Google Maps, ali sa stajališta vlasnika njihova je potrošnja prevelika. Novi EX30 također stvara probleme zbog softverskih problema. Početkom ljeta svi primjerci malog električnog SUV-a morali su biti povučeni jer se ekran osjetljiv na dodir prebacio u testni način rada prilikom pokretanja.
Marke Volkswagen grupe (Audi, VW, Škoda, Cupra, Porsche) prema navodima korisnika imaju problema sa softverom i nedovoljnom snagom punjenja, u potonjem slučaju, s iznimkom Porschea, za čiji se Taycan zna da ima arhitekturu od 800 V. VW je impresionirao s novim ID.7, ali Audi se pokazao lošim: 37 posto vozača ne bi preporučilo njihov model.
Ford impresionira dosegom, ali ima previsoku potrošnju i nedovoljnu snagu punjenja. Mini "poentira" s uvjerljivim softverom, ali premalim dometom. Novi modeli Smarta impresioniraju svojim visokim dosegom, no imaju problema u pogledu potrošnje, planiranja ruta i softvera.
Novi sudionik BYD nudi premalo snage punjenja, ali impresionira svojom aplikacijom Connect. Vozači Renaulta i Dacia žale se da je punjenje osjetno preslabo, što dovodi do dugog zadržavanja na punionici. Vozači MG-a zadovoljni su uvjerljivim dosegom, ali se žale na značajne nedostatke u softveru i planiranju rute. Marke Stellantisa Citroen, Peugeot, Opel i Fiat pate od značajnih problema sa softverom i povezivanjem.
Budući da je Uscale peti put proveo studiju zadovoljstva, identificirani su i neki trendovi. Zadovoljstvo je ponovno poraslo nakon prošlogodišnjeg pada. Najveća poboljšanja bila su u dosegu i performansama punjenja. Čak 38 posto vlasnika potvrđuje da njihovi automobili ljeti mogu prijeći više od 400 km bez punjenja.
U 2023. taj postotak je iznosio 27 posto. Punjenje je sada očito brže jer 58 posto električnih automobila ima snagu punjenja istosmjernom strujom od 150 kW ili više, a u 2023. godini je taj postotak iznosio samo 41 posto. No punjenje je još uvijek problematično jer čak 75 posto vozača prijavljuje probleme na punionicama. Proces pun jenja nije se uvijek mogao pokrenuti ili završiti bez problema ili je neočekivano zaustavljen.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....