SOLID STATE BATERIJE

Japanci uz bok Kinezima: Honda očekuje doseg od 1000 km za svoje nove električne modele

Osim toga, nove baterije su u stanju nositi se s velikim snagama punjenja, a to bi značilo vrlo kratko vrijeme punjenja

Honda Saloon EV Concept

 honda

Honda je nedavno objavila da pretproizvodnja solid state baterija može započeti u njezinoj najnovijoj tvornici. Sada je jasnije što se od tih baterija očekuje. Prije nekoliko tjedana Honda je ponosno objavila da je nova tvornica baterija u Sakura Cityju spremna za maloserijsku pretproizvodnju solid state baterija, uglavnom namijenjenih daljnjem razvoju tih baterija. Proći će nekoliko godina prije nego što takve baterije vidimo u serijskim automobilima.

image

Hondina nova tvornica baterija

Honda News

Hondini stručnjaci obećali su da bi baterije trebale omogućiti izuzetno velik doseg za nova električna vozila. Do kraja ovog desetljeća, električni automobili marke Honda trebali bi imati doseg od približno 1000 km. To je veliki korak naprijed. Još nije posve jasno koliki je kapacitet potreban za takav raspon. Poznato je da baterije "u čvrstom stanju" imaju puno veću gustoću energije od konvencionalnijih baterija, tako da vrlo velika i teška baterija vjerojatno nije potrebna za tih 1000 km. Honda čak očekuje da će trebati upola manju bateriju za isti doseg u usporedbi s konvencionalnim litij-ionskim baterijama.

image

Proces proizvodnje novih Hondinih baterijskih ćelija

Honda News

Osim toga, nove baterije su u stanju nositi se s velikim snagama punjenja, a to bi značilo vrlo kratko vrijeme punjenja, naravno na adekvatnom punjaču. Postoji još jedna velika prednost. Honda očekuje da će ove baterije biti oko 25 posto jeftinije od litij-ionskih baterija. U konačnici, Honda čak želi na tržište dovesti solid state baterije koje su čak 40 posto jeftinije, 60 posto manje i lakše i omogućuju doseg do 1250 km. Govorimo o dalekoj budućnosti, jer to su planovi za razdoblje nakon 2040. godine.

image

Nova Hondina baterijska ćelija

Honda News

No nije sve tako "ružičasto" u vezi s novim Hondinim baterijama. Prema Automotive Newsu, Japanci su svjesni da je još uvijek potrebno značajno poboljšanje u odnosu na trenutačne prototipove. Baterije za električna vozila moraju biti čak 100 puta veće od baterija s kojima proizvođač trenutačno eksperimentira.

Nadalje, tehničari se još uvijek bore s pouzdanošću. Iz Honde kažu da su sada potpuno predani rješavanju nedostataka i pripremi baterija za masovnu proizvodnju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2024 16:32