Jeftinije od vučne službe

Je li ovo budućnost električnih auta? Ovako se snalaze vozači koji ostanu bez struje

Vlasnik električnog automobila smislio je novi način kako osposobiti prazan auto

Punjenje auta drugim autom

 Facebook Screenshot

Što se događa kada ostanete bez struje u svojem električnom autu. Postoji zapravo samo jedno pravo rješenje, pozivanje vučne službe i transport auta od prvog slobodnog punjača.

No, vlasnik ovog BYD Atto 3 nedavno je smislio novi način kako osposobiti prazan auto. Naime u pomoć mu je priskočio drugi vlasnik električnog automobila koji mu je omogućio izravno punjenje iz svojeg automobila s pomoću funkcije Vehicle to load.

Riječ je o funkciji koju ima sve više modernih električnih auta i koja omogućava pokretanje vanjskih uređaja strujom iz baterije automobila. Funkcija je prvenstveno zamišljena kao koristan dodatak za kampiranje ili slične situacije kada vam zatreba struja, korisna je i u slučaju prirodnih katastrofa, no očito omogućuje i to da se na automobil priključi kućni punjač za aute, kao na kućnu utičnicu.

image

Punjenje auta drugim autom

Facebook Screenshot

Dvojica vlasnika modela BYD Atto 3 iz Australije su se svojim potezom pohvalili na Facebook stranici BYD Owners Australia opisali ovo rješenje kao "jeftinije od vučne službe". Na fotografiji se mogu vidjeti dva automobila parkirana uz rub ceste koji su međusobno povezani nizom kablova.

Koristeći ovo nesvakidašnje rješenje vlasnik BYD Atto 3 uspio je napuniti dovoljno struje da dođe do obližnjeg DC punjača.

“Ovo je sjajan primjer korištenja naše funkcije Vehicle to Load (V2L). Kako je sjajno da članovi zajednice vlasnika BYD-a mogu ovako podržavati jedni druge,” izjavila je za australski portal Drive voditeljica marketinga BYD Australia, Kate Hornstein .

Dvojica vlasnika, koji su željeli ostati anonimni, rekli su Driveu kako su točno uspjeli smisliti postavku punjenja u pokretu.

Vlasnici BYD-a prvi su isprobali standardni BYD kabel za punjenje u zidnu utičnicu koji se isporučuje uz Atto 3. Međutim, standardni AC kabel za punjenje zahtijeva utičnicu za uzemljenje. Budući da je to obično moguće postići samo uključivanjem kabela za punjenje u tipičnu kućnu strujnu utičnicu, vlasnici su dobivali grešku na svojoj ploči svaki put kad su pokušali napuniti automobil s pomoću priključka za punjenje drugog vozila.

Međutim, korištenjem dodatnog kabela za punjenje niske amperaže koji ne mora biti uzemljen, uspjeli su zaobići ovaj problem, smanjiti svoje punjenje na 10 ampera i uspješno napuniti potrebnu energiju u bateriju.

image

Punjenje auta drugim autom

Facebook Screenshot

Vlasnik Atta 3 koji se ispraznio zaustavio se samo 2 km od DC punjača. Koristeći jednostavnu matematičku jednadžbu, zaključili su da bi spora vožnja koristila samo 15 kWh na 100 kilometara, pa bi im, kako bi bili potpuno sigurni za dolazak do punjača, trebalo oko 1,5 kWh energije.

Puneći snagom od 2,2 kWh, zaključili su da bi im pola sata punjenja dalo oko 7 km dometa.

"Napunili smo do dva posto baterije za oko 30 minuta", rekao je vlasnik koji je punio iz svoj Atto 3. Ta je količina energije na kraju bila i više nego dovoljna za odlazak do punjača.

Ovo rješenje vrlo je dobar način da se ljudi izbave iz nevolje. No, ne nude svi električni automobili V2L funkciju. BYD Atto 3 ga ima u seriji kao i većina električnih MG modela koji se prodaju na našem tržištu.

Imaju ga i Hyundai Ioniq 5 i 6, Kia EV6, Kia Niro EV i Mitsubishi Outlander PHEV.

Iako je V2L vrlo korisna funkcija, industrija cilja na još korisnije sustave Vehicle to Grid (V2G) i Vehicle to Home (V2H). Ovi sustavi mogu poslati snagu natrag u električnu mrežu tijekom vršnih razdoblja, napajati vaš dom kako bi se smanjili troškovi električne energije ili čak osigurati rezervnu električnu energiju za cijeli dom u slučaju nestanka struje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 06:35