sunovrat elektrifikacije

Nastupio očekivani pad prodaje svih električnih automobila u Njemačkoj, sve lošije ide i Tesli

Punjenje električnih auta Njemačka

 Profimedia

Nijemci su u prvom tromjesečju 2024. kupili ukupno 694.785 novih vozila, što je povećanje od 4,2 posto u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine. Međutim, prodaja električnih vozila doživjela je značajan pad od 14,1 posto u prvom tromjesečju 2024. u odnosu na prošlu godinu, s 94.736 na 81.337 primjeraka. Sve ovo otkrivaju podaci KBA, njemačkog saveznog tijela za motorni promet.

image

Električni automobil, punjenje

-/Wavebreak/Profimedia

Velik pad prodaje električnih automobila izravna je posljedica neočekivanog ukidanja poticaja za električna vozila u Njemačkoj krajem prošle godine, ali i sve manjeg interesa kupaca za električne automobile.

Pad prodaje električnih vozila na njemačkom tržištu posebno su osjetili europski proizvođačima automobila. Citroën, Jaguar, Polestar i Volkswagen zabilježili su smanjenje prodaje električnih vozila od oko 30 posto u prvom kvartalu 2024. u usporedbi s prethodnom godinom. U međuvremenu, Porsche, Peugeot, Mini, Fiat i DS doživjeli su još veće padove.

image

Tesla Model Y

CROPIX

Među velikim gubitnicima je i Tesla. Iako su u prvom tromjesečju bili vodeći po prodaji električnih automobila na njemačkom tržištu, prodali su samo 13.068 automobila što je vrlo velik pad od 36,7 posto u odnosu na 20.655 automobila prodanih u prvom kvartalu 2023. godine.

Unatoč tome, prva tri mjeseca 2024. nisu bila katastrofalna za sve velike proizvođače električnih vozila. Prodaja BMW-ovih električnih automobila porasla je za 83,6 posto, dosegnuvši 7959 prodanih primjeraka. Kia je također doživjela značajan porast od 106,1 posto, prodavši 2825 električnih vozila, a rasli su i Mercedes za 5,8 posto, Škoda za 15,7 posto, Smart za 14,9 posto i Volvo za 47,5 posto.

image

Električni i3 na punjaču, ilustracija

Alamy/Profimedia

Loša je ovo vijest i za njemačku vladu jer Njemačka je trenutno daleko od ostvarivanja zacrtanih obaveza smanjivanja emisija iz cestovnog prometa. Prije neki dan njemački ministar prometa Volker Wissing, koji se u prošlosti protivio ekološkim mjerama, zaprijetio je uvođenjem zabrane vožnje nedjeljom ako se ekološki propisi ne ublaže, jer ih njemačka na drugi način ne može ostvariti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 16:14