Nakon što je ranije ove godine predstavio Q6 e-tron, Audi sada popunjava ponudu luksuznih električnih modela s novim A6 e-tronom. Da ne bi bilo zabune, auto nema ništa zajedničko sa svojim istoimenim benzinskim prethodnikom koji će u budućnosti biti preimenovan u A7, već je riječ o zasebnom modelu s novom električnom arhitekturom i tehnologijom.
Serijski A6 e-tron vrlo je sličan svojim konceptnim prethodnicima Sportback i Avant iz 2021. i 2022. godine. Suptilne promjene uključuju blago prilagođena prednja svjetla, istaknutiji crni okvir zatvorene maske i stražnja svjetla koja se protežu punom širinom automobila.
Audi navodi da visokotehnološka Matrix LED svjetla sprijeda i OLED svjetla druge generacije straga nude osam različitih digitalnih svjetlosnih potpisa i mogu se kombinirati s osvijetljenim amblemom na stražnjem dijelu.
Važan element prilikom dizajniranja automobila bila je aerodinamika oko koje se Audi izuzetno potrudio i proveo više od 1300 simulacija i opsežna testiranja u zračnom tunelu.
Rezultat je najaerodinamičniji Audi u povijesti i najaerodinamičnije vozilo u ponudi VW grupe. Limuzinska varijanta s peterim vratima Sportback može se pohvaliti koeficijentom otpora zraka od 0,21, nadmašujući sve svoje izravne konkurente, a karavanski A6 Avant e-tron nosi titulu najaerodinamičnijeg karavana u svojoj klasi s koeficijentom otpora zraka od 0,24.
Unutrašnjost je većim dijelom prenesena iz Audija Q6 e-tron. prednjim armaturama dominiraju zasloni: 11,9-inčni digitalni instrumenti, 14,5-inčni infotainment zaslon, 10,9-inčni dodirni zaslona za suvozača i dva dodatna zaslona koji služe kao zamjena za klasične retrovizore i pokazuju sliku s kamera.
Od opreme se nude panoramski stakleni krov koji postaje neproziran pritiskom na tipku, četverozonski automatski klima uređaj s raspršivačem mirisa i ionizatorom i Bang & Olufsen Premium zvučni sustav s čak 20 zvučnika i 830 W.
Audi A6 e-tron temelji se na novoj PPE arhitekturi, kao i SUV-ovi Q6 e-tron i Porsche Macan. Audi će isprva nuditi tri pogonska sklopa, s kasnije će, ovisno o tržištu, uslijediti dodatne opcije pogona.
Osnovni Audi A6 e-tron Performance ima pogon na stražnje kotače, a pokreće ga jedan električni motor koji proizvodi 367 KS. Za one kojima to nije dovoljno Audi nudi A6 e-tron quattro, opremljen s dva motora i pogonom na sve kotače, sa snagom od 428 KS.
Top model je S6 e-tron ima dva motora i pogon na sve kotače, a razvija 503 KS, odnosno 543 KS u boostu kada se aktivira launch control. Ubrzanje od nula do 100 km/h traje samo 3,7 sekundi, dok je najveća brzina elektronički ograničena na 240 km/h. Audi Sport već razvija i snažniji RS6 e-tron. Trebao bi imati agresivniji dizajn i vjerojatno više od 700 KS.
Svi modeli imaju ogromnu bateriju neto kapaciteta 94,4 kWh, a arhitektura od 800 V podržava snagu punjenja do 270 kW. Podaci o dosegu su više nego impresivni, sa 720 do 750 km za A6 e-tron, i 640 do 670 km za S6 e-tron. Audi je također potvrdio da će manja opcija baterije od 83 kWh biti ponuđena u budućnosti, nagovještavajući nove osnovne varijante.
U ponudi je prilagodljivi zračni ovjes koji omogućava četiri razine visine vožnje. Kada se eko način vožnje aktivira u Audi drive select, razmak od tla automatski se smanjuje za 20 mm pri većim brzinama kako bi se poboljšala aerodinamika. Osnovni A6 e-tron dolazi s 19-inčnim aerodinamički optimiziranim kotačima, dok S line i S6 e-tron imaju 20-inčne aluminijske naplatke, uz 21-inčnu opciju kao nadoplatu.
Audi A6 e-tron bit će dostupan za naručivanje u Europi od rujna, a cijene za Hrvatsku još nisu objavljene. U Njemačkoj osnovni model košta 75.600 €, a najskuplji S6 e-tron 99.500 eura. Avant je skuplji 1650 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....