pauza na 4 tjedna

Ni u Stellantisu ne ‘cvjetaju ruže‘: Fiat je zaustavio proizvodnju električnog Fiata 500e jer nema kupaca

Stellantis je potvrdio da će proizvodna linija za 500e u tvornici Mirafiroi u Torinu prestati raditi na četiri tjedna počevši od 13. rujna

Fiat 500e

 Cropix

Fiat je obustavio proizvodnju svog 500e jer se bori s nedostatkom potražnje za ovim električnim gradskim automobilom. Stellantis je potvrdio da će linija za 500e u tvornici Mirafiroi u Torinu prestati raditi na četiri tjedna počevši od 13. rujna, što znači da se u Europi neće proizvoditi novi 500 bilo kojeg tipa, prvi put od 2007. godine.

“Ova je mjera nužna zbog trenutnog nedostatka narudžbi povezanih s velikim poteškoćama s kojima se susreću svi proizvođači, a posebno europski, na europskom tržištu električne mobilnost”, izjavili su iz Stellantisa za Reuters.

image

Fiat 500e

Fiat

Stari 500 s motorom s unutarnjim izgaranjem proizveden u Poljskoj, koji je koristio potpuno drugačiju platformu, prestao se proizvoditi tijekom ljeta jer nije zadovoljavao nove propise EU-a o kibernetičkoj sigurnosti. Ipak proizvodnja ovog 500 nije potpuno prestala jer se model još uvijek proizvodi u sjevernoj Africi, ali te verzije se ne izvoze u Europu.

Umjesto ažuriranja starijeg 500 kako bi ostao u prodaji, Fiat je odlučio napraviti novi hibridni model na bazi novijeg 500e. Automobil će se preraditi kako bi prihvatio hibridni pogon. Ali taj automobil nazvan 500 Ibrida, neće biti spreman prije kraja 2025. ili, vjerojatnije, 2026. godine. Uz ovakvu potražnju za 500e, Fiat će imati dodatnih problema s prodajom jer je stari 500 bio jedna od okosnica njihove ponude.

image

Fiat 500e

Fiat

Novi hibrid će se proizvoditi s električnim vozilom u tvornici Mirafiori, u koju će se uložiti 100 milijuna eura kako bi bila spremna za proizvodnju novog modela.

Fiat je jedan od mnogih proizvođača automobila koji su bili prisiljeni modificirati svoju strategiju suočeni s mnogo nižom potražnjom za električnim vozilima od očekivane. Toyota, GM, Ford, pa čak i vrhunski brendovi poput Aston Martina i Mercedesa, ili produljuju životni vijek postojećih vozila s unutarnjim izgaranjem ili troše dodatni novac na razvoj novih.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 00:07