SVJETSKA PREMIJERA

Novo čudo iz Hrvatske: Rimac pokazao radikalnu Neveru R, najsnažniji cestovni automobil na svijetu

"Obična" Nevera je sa svojih 1914 KS "izula konkurenciju iz cipela", no nova sve to podiže na još višu razinu, sa snažnijim pogonom i brojnim poboljšanjima

Rimac Nevera R

 Rimac Automobili

Tvrtka Bugatti Rimac je na jednom od najvažnijih automobilskih događaja, The Quail: A Motorsports Gathering u Kaliforniji, predstavila novi model, Neveru R. Iz tvrtke navode da je automobil osmišljen kao agresivni alter ego Nevere te da predstavlja prijelaz s hiper GT automobila u hiper sportski automobil. I kao što mu samo ime govori, razvoj Nevere R slijedi filozofiju brenda Rimac: Radical (radikalan), Rebellious (buntovan), Relentless (neumoljiv).

image

Rimac Nevera R

Rimac Automobili

Obična Nevera je ionako bila prilično radikalna. Sa svojih 1914 KS "izula je konkurenciju iz cipela" i brzo došla na glas kao najbrže ubrzavajući automobil na svijetu. Nevera je srušila nebrojene rekorde, praktično sva najbolja vremena za ubrzanje za jedan cestovni auto, ali čak i rekord za najbrži električni serijski auto na Nürburgringu. No stručnjacima iz Rimca to nije bilo dovoljno pa su u novoj Neveri R sve podigli na još višu razinu i napravili novi automobil za "suluda" ubrzanja i nova rušenja rekorda.

image

Rimac Nevera R

Rimac Automobili

Iz Rimca tvrde kako je nova Nevera R osmišljena za uzbudljivu i savladavanje zavoja, što znači da u prvom planu neće biti samo ubrzanja. Automobil ima novu generaciju sustava Rimac All-Wheel Torque Vectoring, nove napredne kočnice, novi baterijski sustav usmjeren an performanse i. što je najvažnije 2107 konjskih snaga, gotovo 200 više od "obične Nevere".

image

Rimac Nevera R

Rimac Automobili

"Kada smo razvijali Neveru, važan dio zadatka bio je da automobil bude Grand Tourer. Potrudili smo se da bude prostran i udoban automobil, koji predstavlja ravnotežu između uzbudljivosti i iskoristivosti, intuitivnog upravljanja. Konačni je proizvod savršeno uspostavio tu ravnotežu i dobili smo automobil vrhunskih performansi koji je postavio brojne svjetske rekorde i može se udobno voziti tisućama kilometara preko različitih kontinenata. Bila je to prekretnica na tržištu hiperautomobila: prvi električni hiperautomobil koji predvodi novu generaciju i postavlja ljestvicu za performanse na novu razinu. No neprestano smo ga prilagođavali željama kupaca, od kojih su mnogi željeli automobil koji naglašava Neverinu sposobnost savladavanja zavoja zahvaljujući ugrađenoj naprednoj tehnologiji. Naš odgovor na to je Nevera R. Ona posjeduje DNK rekordne Nevere, ali je brži i fokusiraniji auto", izjavio je Mate Rimac, glavni izvršni direktor Grupe Rimac.

image

Rimac Nevera R

Rimac Automobili

Dizajneri i inženjeri u Bugatti Rimcu i Rimac Technologyju detaljno promijenili mnoge elemente auta kako bi neveri dali novi karakter. Pored tehničkih promjena Nevera R ima i osvježeni izgled koji je osjetno agresivniji i temelji se na njenim performansama. Auto se doima još nižim od originala, a također je i nagnut prema naprijed s obzirom na to da ima veće stražnje kotače promjera 21 inča i prednje kotače promjera 20 inča. Prednji dio automobila upečatljiv je s vodoravnim linijama koje naglašavaju aerodinamičnu učinkovitost, stav na cesti i širinu. S boka automobil ima neke dijelove od vidljivog karbona. Najupečatljivije promjene su straga gdje veliko fiksno krilo daje do znanja o kakvom se automobilu radi. Da bi to bilo još jasnije tu je i novi veliki difuzor, a sve skupa povećava potisnu silu za 15 posto i aerodinamičnu učinkovitost za 10 posto u odnosu na Neveru.

image

Rimac Nevera R

Rimac Automobili

Zahvaljujući novim gumama Michelin Cup 2, podupravljanje je smanjeno je za 10 posto, bočno prianjanje povećano je za 5 posto, a vrijeme kruga na stazi za testiranje Nardo sniženo je za 3,8 sekundi. Svaki pojedini element automobila, izrađen u skladu s dizajn filozofijom koja je usmjerena na performanse, osmišljen je kako bi rezultirao agilnošću i većom upravljivosti, ističu iz Rimca.

image

Rimac Nevera R

Rimac Automobili

Nevera R donosi poboljšane performanse, ali i još veći naglasak na povratne informacije samome vozaču. Zahvaljujući novoj generaciji sustava Rimac All-Wheel Torque Vectoring novi automobil omogućuje oštrije i upečatljivije skretanje u zavojima. Drift način vožnje prilagođen je novim gumama, dok je upravljački mehanizam dorađen za oštriju reakciju i jasnije povratne informacije vozaču.

image

Rimac Nevera R

Rimac Automobili

Za pogon je zadužena nova generacija baterijskog sustava od 108 kWh, no Rimac ne navodi radi li se o bruto ili neto kapacitetu. Obična Nevera koristi bateriju bruto kapaciteta 120 kWh. U Rimcu tvrde da baterija koristi najsuvremeniju tehnologiju za pružanje više snage i učinkovitosti u novom i lakšem „pakiranju“, što bi značilo da je baterija lakša. Za pogon su zadužena četiri električna motora koji razvijaju 2107 KS.

image

Rimac Nevera R

Rimac Automobili

Više snage znači i bolje pravocrtne performanse. Ubrzanje do 100 km/h traje 1,81 sekundu, što je identično kao i na "staroj" Neveri, no što se brzine više penju ubrzanja su impresivnija. Do 200 km/h auto stiže za 4,38 sekundi (Nevera za 4,42 s), a do 300 km/h mu treba 8,66 sekundi (Nevera 9,22 sekunde). Vrijeme za prelazak 1/4 milje je spušteno na 8,23 sekunde, 2 stotinke brže od Nevere. Maksimalna brzina je ograničena na 350 km/h, no uz nadzor proizvođača moguće ju je povećati an 412 km/h. Ipak, valja istaknuti da su to sve preliminarne brojke i da se "obična Nevera" pokazala dosta bržom od tih brojki, tako da to možemo očekivati i za Neveru R. Tko zna, možda nam opet prirede neki "spektakl" s obaranjem brojnih rekorda, jer je Nevera neke od njih u međuvremenu izgubila.

image

Rimac Nevera R

Rimac Automobili

Novi automobil Nevera R premijerno je predstavljen u boji pod nazivom Nebula Green. Unutrašnjosti Nevere, koja je fokusirana na vozača i iznimno prilagodljiva, dodane su nove opcije boja i prilagodbi po želji kupca. Boja na karbonskim elementima, poput osnovne strukture kontrolne ploče i ukrasa na središnjoj konzoli, može biti istovjetna boji izvana ili se promijeniti u skladu sa željama kupca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. kolovoz 2024 22:37