Suzuki je bio jedan od posljednjih mainstream brendova koji još nije lansirao svoj prvi električni automobil, ali i to se sada mijenja s potpuno novom eVitarom. Mali SUV stiže iduće godine kako bi konkurirao Peugeotu E-2008, Kiji EV3, Škodi Elroq i mnogi drugim električnim SUV-ovima B-segmenta.
Ovo nije električna verzija postojeće Suzuki Vitare već potpuno novi model. Sa 428 cm duljine i međuosovinskim razmakom od 270 Cm, e Vitara je 10 cm duža od svog benzinskog brata i ima dodatnih 20 cm međuosovinskog razmaka, što će pomoći u pružanju više prostora u unutrašnjosti. Novi električni auto također je širi i viši, te mnogo teži. Najlakša inačica teži 1702 kg, dok top model s dva motora gotovo doseže granicu od 1900 kg.
Dizajn e Vitare temelji se na konceptu Suzuki eVX koji je predstavljen u siječnju 2023. godine, a oba automobila imaju uglate lukove kotača, blago padajući krov i opsežnu upotrebu plastičnih obloga. U ponudi će biti aluminijski naplatci od 18 i 19 inča.
Dizajn interijera svakako izgleda modernije od kabine postojeće Vitare. Iza dvokrakog upravljača nalazi se 10,25-inčni potpuno digitalni zaslon za vozača, smješten u istoj cjelini ploči kao i 10,1-inčni središnji infotainment zaslon. Tu je i niz fizičkih kontrola klime i plutajuća konzola između sjedala s kotačićem za upravljanje mjenjačem iz Toyote bZ4X. Prtljažnik ima obujam od 306 litara, što definitivno neće biti adut ovog auta u odnosu na konkurenciju.
Nova eVitara je nastala na novorazvijenoj platformi za električna vozila nazvanoj ‘Heartect-e‘. Nju je Suzuki razvio zajedno s Toyotom i Daihatsuom. Mnogi tehnički detalji tek trebaju biti objavljeni, ali znamo da će toplinska pumpa biti standardna opremaa i da će biti dostupne dvije veličine baterija: 49kWh i 61kWh. Veća baterija bi trebala osiguravati oko 400 km dosega. Uz maksimalnu brzinu punjenja od 150 kW, eVitari je potrebno oko 30 minuta da se napuni od 15 do 70 posto, otkrio je proizvođač.
Početni model eVitare koristit će bateriju od 49 kWh i prednji električni motor koji proizvodi 144 KS i 189 Nm okretnog momenta. Ova će verzija vjerojatno nuditi mal više od 300 km dosega s jednim punjenjem. Snažniji model dobiva veću bateriju od 61 kWh i električni motor od 174 KS koji pokreće prednje kotače. Top model s pogonom na sve kotače kombinira istu bateriju s dva električna motora koji isporučuju 183 KS i 300 Nm okretnog momenta.
Suzuki tvrdi da njegov novi sustav AllGrip-e pruža "snažne performanse" i dodaje način rada Trail za terensku vožnju i skliske uvjete. Može primijeniti kočnice automobila na kotač koji se vrti u prazno dok istovremeno šalje okretni moment na suprotni kotač kako bi poboljšao trakciju. To bi trebalo imati sličan učinak kao diferencijal s ograničenim proklizavanjem. Snažniji način regenerativnog kočenja aktivira se tipkom na središnjoj konzoli, a dostupni su i uobičajeni načini vožnje Normal, Eco i Sport.
Suzuki će također podijeliti eVitaru s Toyotom, koja će lansirati svoj model, potencijalno malo drugačijeg izgleda. Suzuki eVitara proizvodit će se u Indiji od proljeća 2025., a prodaja će u Europi krenuti do ljeta. Suzuki još nije objavio cijene.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....