PROTIV VEĆINE

Stellantis: ‘Apsolutno podržavamo zabranu benzinaca i dizelaša, sad je trenutak kada moramo biti realni‘

"Ako je problem stvaran, moramo doprinijeti njegovom rješavanju. Je li teško? Da, super je teško. Nema rasprave. Ali je prava stvar"

Carlos Tavares

 AFP

Šef Stellantisa priznao je da njegova tvrtka u potpunosti podržava europsku zabranu vozila s pogonom na unutarnje izgaranje, iako uvođenje novih električnih vozila i uvjeravanje potrošača da ih kupe "može biti izazovno".

Tijekom medijskog "okruglog stola" na Paris Auto Showu, Carlos Tavares je istaknuo da je Stellantis, osim što je spreman za europsku zabranu 2035. godine, spreman i za strože propise o emisijama i potrošnji goriva u SAD-u. On "jedva čeka da njegova grupacija učini svoj dio u borbi protiv klimatskih promjena".

image

Carlos Tavares

AFP

"Želimo biti na pravoj strani povijesti", rekao je Tavares. “Ne tražimo nikakvu odgodu. Samo tražimo stabilnost pravila kako bi ispravno funkcionirala i služila društvima u kojima djelujemo. I mislim da ako tražite odgodu, to znači da sve ovo nije značajan problem. Dakle, požari, poplave, uragani, sve to nije problem.”

"Neki dan, moja najmlađa kći vozila je svoj auto u šumi u Portugalu, a šuma je gorjela", dodao je. “Morala se voziti kroz šumu u plamenu. Obloga vrata s desne strane auta se otopila. Dakle, kako bi se osjećali da vaša kćer u ovoj situaciji, a vi govorite: ‘Tražit ću da ukinu propise o CO2‘? Postoji trenutak u kojem se moramo suočiti sa stvarnošću. Ako je problem stvaran, moramo doprinijeti njegovom rješavanju. Je li teško? Da, super je teško. Nema rasprave. Super je teško. Ali mislim da je to prava stvar.”

image

Carlos Tavares

AFP

Stellantis troši gotovo 15 milijardi eura godišnje na razvoj i proizvodnju električnih vozila, a do kraja ove godine imat će čak 40 električnih vozila dostupnih na europskom tržištu. Međutim, suočava se sa značajnim izazovima s prodajom, posebno u SAD-u. Prodaja tvrtke u SAD-u jako je pala je u prvih devet mjeseci ove godine, a Stellantis radi na smanjenju ogromnih zaliha automobila.

image

Carlost Tavares

S druge strane Stellantisu je lako navijati za zabranu, jer bez obzira na to koja će frakcija na kraju prevladati, oni će imati rješenje. Naime, sve njihove europska platforme, a i mnoge za američke automobile su prilagođene za primanje svih vrsta pogona, od benzina i dizela, preko svih vrsta hibrida do električnog. Stellantis tako ne mora trošiti velik novac na odvojeni razvoj električnih i modela s unutarnjim izgaranjem.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 07:02