AUDI E-TRON

Strujni udar iz Ingolstadta: Od pristupačnih modela do supersportskih jurilica

Najpovoljniji električni Audi s punom baterijom prelazi preko 400 km, a posebno oduševljava u top izdanju sa 299 KS

Audi Q4 50 e-tron

 Audi

Audi Q4 e-tron

Struja se brzo podvlači pod kožu

Rešetkasto zatvorena prednja maska, stražnja svjetla provučena cijelom širinom petih vrata i aerodinamički naplaci sa širokim eko gumama jedini su detalji kojima potpuno električni, 459 cm dugački Q4 donekle odstupa od standardnih SUV modela iz Ingolstadta.

image

Audi Q4 50 e-tron

Audi

Slično je i u unutrašnjosti, gdje novost predstavljaju jedino digitalni instrumenti s parametrima rada električnog pogona, volan odrezan i u gornjem dijelu i lijepo oblikovana lebdeća središnja konzola s mini klizačem odabira brzina. Nakon ulaska nije potrebno davati kontakt, auto prepoznaje blizinu ključa i budi sve funkcije, pogon se sam aktivira i kreće se tiho, glatko i bestrzajno.

image

Audi Q4 50 e-tron

Audi

Dok početni 35 e-tron od 170 KS, pa i snažniji 40 e-tron od 204 KS pokreće sinkroni elektromotor koji snagu prenosi na stražnju osovinu, najsnažnija izvedba 50 e-tron od 299 KS dolazi s još jednim elektromotorom zaduženim da po potrebi pokreće prednju osovinu. To čini osjetnu razliku u vožnji - na taj način dostupan quattro pogon pridonosi ukupnoj masi sa svega 60 kilograma i nikako ne ugrožava gotovo savršen raspored težine dobiven pametnim razmještajem baterija, a prednji elektromotor pritom nije pretjerani potrošač struje jer se aktivira samo kad senzori osjete da bi zbog skliske ceste i slabijeg prianjanja moglo doći do zanošenja.

image

Audi Q4 50 e-tron

Audi

Koju god, međutim, izvedbu izabere vozač može očekivati primjetan potisak u leđa pri ubrzanju, nešto izraženiji u izvedbi 50 e-tron spremnoj stotku uhvatiti za tek 6,2 sekunde. U vožnji fascinira koliko težina od 2,1 tone ima malo odraza na osjećaj na volanu i ponašanje u vožnji. Izlaskom na autocestu elektro sklop glatko i progresivno vuče do limitiranih 180 na sat (kod 35 i 40 e- tron brzina je ograničena na 160 km/h), a razni profili vožnje omogućuju igranje s postavkama rada i brzine odziva pogonskog sklopa u cijelosti ili po segmentima.

Audi e-tron

image

Audi e-tron 55 quattro

Audi

Gorostasni SUV širom otvorio vrata elektrifikaciji

Nije bilo previše kompromisa pri izradi prvog potpuno električnog SUV modela iz Ingolstadta. Zapravo, nije ih bilo uopće. Gotovo pet metara duga i 2,5 tone teška palača na kotačima nudi se u dvije izvedbe, a već onu početnu pokreću elektromotori sistemske snage 313 KS, spremni katapultirati prestižni SUV do stotke za samo 6,8 sekundi.

image

Audi e-tron 55 quattro

Audi

Snažnijoj s 360 KS za istu stvar treba još manje, tek 5,7 sekundi. Uz pogon 4x4, maksimalnu brzinu oko 200 km/h i doseg od gotovo 450 kilometara jasno je da tu ništa nije prepušteno slučaju, pa će u ovom gorostasnom terencu na električni pogon uživati i najizbirljiviji.

S obzirom na ponuđenu tehnologiju, besprijekornu izradu i tradicionalni prestiž koji donosi Audijeva značka, početna cijena od 574.190 kuna i nije pretjerana.

Audi e-tron GT

image

Audi e-tron GT

Audi

S 598 KS cilja na vozače koji cestu vole zamijeniti trkaćom stazom

Da pogon na struju itekako može priuštiti obilatu dozu adrenalina više nije nikakva tajna, a to zorno pokazuje i Audi e-tron GT, atraktivni četverovratni coupé pogonjen elektromotorima snage 476 KS koji zahvaljujući litij-ionskoj bateriji kapaciteta od 83,7 kWh vozaču dopušta da se razmaše s papučicom gasa.

image

Audi e-tron GT

Audi

Deklarirani doseg, naime, iznosi čak 487 km. Koliko u njemu ima moći najbolje svjedoči što se stotka hvata za svega 4,1 sekundu, a maksimalna brzina iznosi 245 km/h. Impresivna je i brzina punjenja baterije smještene u podnicu kako bi se osiguralo nisko težište i gotovo savršen raspored mase u omjeru 50:50. Mogućnost napajanja baterije snagom od 270 kW osigurava doseg od dodatnih 100 km za svega 5 minuta.

Šlag na torti je izvedba RS e-tron GT s ukupnom sistemskom snagom od 598 KS sposoban ubrzati do stotke za 3,3 sekunde i pojuriti 250 km/h.

image

Audi e-tron GT

Audi

Doseg u gradu uglavnom se vrti oko 370 km, dok se na otvorenoj cesti laganijim ritmom može u komadu odvaliti i preko 400 km. Ponuda kreće od 388.410 kuna za početnu verziju 35 e-tron s baterijom od 55 kWh, dok za najsnažniji 50 e-tron (s baterijom od 77 kWh) treba izdvojiti 512.158 kuna.

Više potražite na www.audi.hr i na stranici ponude svih modela.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 13:27