TRŽIŠTE

Svi pričaju o struji, no ovo je prava istina: Kina izvozi mnogo više automobila na benzin nego električnih vozila

Čak 78 posto izvezenih automobila u prvih devet mjeseci bili su modeli samo s motorima na unutarnje izgaranje, uglavnom benzinci

Kineski automobili, proizvodnja (ilustracija)

 jeremy sutton-hibbert/Alamy/Alamy/Profimedia

Sudeći po popularnosti električnih automobila u Kini i njihovoj liderskoj poziciji u tom segmentu na svijetu, mogli bismo pomisliti da je velika većina kineskih izvoznih automobila na struju. Međutim, istina je potpuno drugačija: uvjerljiva većina kineskih automobila izvan Kine ima benzinski motor.

image

Kineski auti, ilustracija

Profimedia

U prva tri kvartala 2024. Kina je u prosjeku izvozila 539.000 automobila mjesečno. To je 27,3 posto više nego lani. Čak 78 posto izvezenih automobila u prvih devet mjeseci bili su modeli s motorima na unutarnje izgaranje, uglavnom benzinci i klasični hibridi. Zapravo, udio kineskih automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem još je veći, jer preostalih 22 posto čine takozvani ‘NEV-ovi‘ (New energy vehicles) u koju spadaju svi automobili s utičnicom, pa tako i plug-in hibridi. Štoviše, udio ovakvih automobila u Kineskom izvozu zapravo je pao, jer jer je prošle godine činio 24,5 posto.

image

Proizvodnja, ilustracija

Mark Andrews/Alamy/Alamy/P

Također, unatoč povećanom izvozu, ukupna proizvodnja kineskih automobila s motorom na unutarnje izgaranje je pala. Potražnja za njima u samoj Kini pala je brže nego od rasta izvoza, što je rezultiralo s ukupno oko 1,5 milijuna manje proizvedenih kineskih automobila s motorima na izgaranje. S druge strane proizvodnja takozvanih NEV-a je porasla za ukupno 32,5 posto što jasno pokazuje koliko ova kategorija raste u samoj Kini.

image

MG ZS Hybrid+

MG Hrvatska

Ukupna kineska proizvodnja automobila u prva tri tromjesečja ove godine bila je 2,4 posto veća nego u razdoblju siječanj-rujan 2023. godine.

image

Proizvodnja, ilustracija

Mark Andrews/Alamy/Alamy/P

Sve ove brojke dolaze iz Automobilityja, ali ih je potvrdila ili trgovačka organizacija CAAM, što je kratica za Kinesko udruženje proizvođača automobila. Valja naglasiti da kineski izvozni automobil ne dolazi nužno od kineske marke. Na primjer, Tesla je na sedmom mjestu među kineskim izvoznicima automobila s 216.000 automobila, a zajedno s BYD-om činila je više od polovice (56 %) izvezenih NEV-ova. Top 10 najvećih izvoznika uglavnom se sastoji od robnih marki koje ne poznajemo u Europi. New York Times je prošlog mjeseca naveo Rusiju kao najveće izvozno tržište za kineske (ICE) automobile, dok su ti često jeftini modeli također vrlo traženi u jugoistočnoj Aziji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 15:42