Treći mjesec u nizu Njemačka bilježi velik pad prodaje električnih automobila, a zbog ovog trenda koji je započeo nakon ukidanja povlastica, njemački tržišni analitičari već govore o velikoj krizi za električne automobile i njihove proizvođače.
Prema izvješću Savezne uprave za motorni promet (KBA), u ožujku je u Njemačkoj prodano oko 31.400 novih automobila s baterijskim električnim pogonom. To je gotovo 29 posto manje nego u ožujku prethodne godine. Stavimo li ovaj veliki pad u kontekst ideje da će tržište električnih auta do 2035. konstantno jako rasti, čini se da su tvrdnje o krizi itekako osnovane. Bez poticaja Nijemci ne prihvaćaju električne automobile onako kako su to političari i proizvođači zamislili.
Udio električnih automobila u svim novim registracijama u Njemačkoj bio je malo manji od 12 posto. To je također znatno manje nego prethodne godine. U ožujku 2023. baterijski električni auti činili su gotovo 16 posto svih novih registracija, pa je jasno da im je i tržišni udio osjetno pao.
Prema KBA, u ožujku je u Njemačkoj registrirano ukupno 263.844 novih automobila. Iako ih proizvođači polako otpisuju, automobili s motorima na fosilna goriva imali su uvjerljivo najveći udio. Benzinci su u ožujku držali 37,8 post njemačkog tržišta, hibridna vozila 25,4 posto, a automobili s dizelskim motorom 18,3 posto.
Njemačka vlada je ukinula bonus za kupnju komercijalnih električnih automobila sredinom prošle godine, a krajem 2023., nakon odluke ustavnog suda, ukinuti su i bonusi (poticaji) za električne automobile.
Gledamo li registracije novih automobila sa svim vrstama pogona na vrhu u Njemačkoj je suvereno Volkswagen s 18,3 posto udjela. Mercedes i BMW slijede na znatnoj udaljenosti,a Audi je pretekao Škodu i sada je na četvrtom mjestu ispred češke marke.
KBA je izvijestio da u Njemačkoj na cestama trenutno ima 60.680.636 registriranih motornih vozila, što je za 0,9 posto više nego u isto vrijeme prošle godine. Od toga je osobnih automobila najviše, s oko 49,1 milijun primjerka n cestama. Udio električnih automobila i plug-in hibrida u ukupnom broju automobila registriranih u Njemačkoj je vrlo mali. Prema Saveznoj upravi za motorni promet, on je početkom godine iznosio 2,9 posto za baterijske električne automobile i 1,9 posto za plug-in hibride.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....