Model koji izgleda kao C-Max skraćen na 408 cm pruža izvrsnu funkcionalnost
U klasi monovolumena niže klase Ford je ne samo napravio veliki iskorak nego i pokrenuo tehnološku revoluciju. Opel Meriva je funkcionalnost i komfor povećala stražnjim vratima u suprotnom smjeru, ali ta koncepcija “samoubilačkih” vrata mnogima se ne sviđa. Stručnjaci iz Kölna bili su svjesni da je konkurencija žestoka te da im klasičan pristup ne osigurava uspjeh.
Uz Merivu, koja je gabaritima ušla u kompaktnu klasu, tu su etablirani modeli: Škoda Roomster, Nissan Note, Kia Venga, Hyundai ix20. Počeo se prodavati novi hit Fiata 500 L, a ubrzo će stići i povišeni Volkswagen Polo.
Na prvi pogled nema iznenađenja jer B-Max izgleda kao za broj umanjeni C-Max. Novi je Fordov adut dugačak 408, širok 175 i visok 160 cm te je 30 cm kraći, osam uži i dva centimetra niži od njega. Srodstvo s Fiestom vidi se po međuosovinskom razmaku od 249 centimetara, od koje je B-Max duži 13, širi tri i viši 12 centimetara. Stražnja vrata su šiber, odnosno klizna i tek kad se otvore, uočava se prava vrijednost nove koncepcije.
Bez središnjeg nosača krova, kad se otvore prednja i povuku stražnja vrata ukazuje se metar i pol širok otvor. To znatno olakšava ulazak na prednja, a pogotovo na stražnja sjedala. Niti jedan automobil sličnih gabarita ni približno ne pruža takve mogućnosti. Navedenim značajkama B-Max je kralj funkcionalnosti i komfora.
Na prezentaciji smo prvo upitali za sigurnost, a Fordovi stručnjaci su ponosno pokazivali izvedbu stražnjeg ruba prednjih i prednjeg ruba stražnjih vrata. Svaki po 50 posto preuzima ulogu središnjeg nosača prova. Službena Euro-NCAP testiranja još nisu provedena, ali računalne simulacije i tvornički crash-testovi pokazuju da nimalo ne treba sumnjati u to.
Svaka medalja ima drugu stranu, pa je B-Max nužno i teži i skuplji nego što bi bio uz klasičnu koncepciju. Pitanje je samo koliko. Naime, svaki kilogram mase koja se ukloni na strateškom mjestu, mora se nadoknaditi trostruko, u podnici i krovu. To je, kako je istaknuto na prezentaciji, kompenzirano korištenjem visokočvrstog čelika - limovi su tanji pa je ukupna masa od 1275 do 1310 kg.
U prvoj smo rundi vozili 1.6 TDCi sa 95 KS, koji je pokazao očekivane performanse. Dobro i uvjerljivo vuče, ali ne samo službeni podaci (173 km/h i 13,9 s) nego i dojam u vožnji pokazuju da B-Max ne ide bolje od C-Maxa slične snage. Masa se ipak osjeća. Uvjerljiviji je jednolitreni turbobenzinac 1.0 EcoBoost kojeg smo vozili u verziji sa 120 KS. Jest da mu je zvuk poput mlinca za kavu, koji je dobro prigušen, ali na Autobahnu se kazaljka brzinomjera zakretala do 200. Konkretnog odgovora na cijenu nema, ali se pretpostavlja da će ona porasti za oko tisuću eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....