FOTO, VIDEO

ALPINA B9 3.5: KRALJ AUTOBAHNA S POČETKA 80-ih danas je rijetka i ekskluzivnija alternativa prvom M5

 

BMW Serije 5 (e28) kojeg su u Alpini odlučili pretvoriti u istinsku sportsku zvijer nazvan je B9 3.5, a i dan danas je riječ o nečem posebnom. Naime taj se Alpinin model može nazvati M5 prije "pravog" M5, a evo i priče. Godina je 1981., BMW još nema M5 u ponudi, a do 1984. godine i predstavljanja prve "Petice" s M oznakom trebalo je proći još tri godine. Zato u Alpini ne sjede skrštenih ruku već rade na projektu vlastite "super Petice" pod oznakom B9 3.5.

Foto: Alpina

Kao osnova je poslužio tada najsnažniji model u ponudi BMW 528i s rednim M30 šestakom od 184 KS, no umjesto njega, mjesto ispod haube je zauzeo 3,5-litreni prerađeni BMW motor od 218 KS. Prerade su se odnosile na novu glavu motora, bregaste osovine i klipove te prerađenu Bosch Motronic središnju upravljačku jedinicu motora. Redni 3,5-litreni šestak tako je na kraju raspolagao s 245 KS i 320 Nm, a bio je uparen s Getragovim 5-stupanjskim ručnim mjenjačem (bila je dostupna i 4-stupanjska automatika). Performanse su te 1981. godine bile za jednu limuzinu "van pameti": do 100 km/h Alpina B9 3.5 je iz stajanja stizala za samo 6,7 sekundi i dok je maksimalna brzina iznosila 240 km/h (na testiranjima njemačkih medija za B9 je bilo izmjereno 245 km/h).

Bilo je više nego jasno kako je Alpina stvorila istinski super-sedan koji je bio rezerviran za lijevu traku Autobahna, a pred čija su se četiri okrugla fara i velikog prednjeg spojlera s natpisom Alpina sklanjali brojni sportski modeli razvikanih marki. Osim dotjeranog izgleda s tipičnim Alpina aerodinamičnim dodacima, naljepnicama i karakterističnim alu naplacima od 16 cola s gumama 205/55 sprijeda i 225/50 straga, karoserija je stajala na Bilstein plinskim amortizerima, sprijeda su ugrađeni veliki samoventilirajući diskovi promjera 284 mm, dok je unutrašnjost bila oplemenjena kožnim upravljačem, Recaro sjedalima, Alpina ručicom mjenjača i dorađenom instrumentnom pločom.

Alpina B9 3.5 je u svoje vrijeme predstavljala još ekskluzivniju alternativu modelima 535i s M30 rednim šestakom od 218 KS koji stiže 1984. te modelu M5 koji je na tržište stigao 1985. godine s 3,5-litrenim M88 rednim šestakom iz modela M1 od 285 KS. Izrađeno je tek 500 primjeraka Alpine B9 3.5 te 77 primjeraka unaprijeđene verzije B10 3.5 (83. -85.) s 261 KS koji je ubrzavao ispod 6,5 sekundi i vozio do 250 km/h. Prava legenda!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 21:18