KAKVI DRAGULJI!

Big 5: Ova kolekcija Ferrarija vrijedna gotovo 100 milijuna kuna sadrži sve najbolje iz Marenella

U salonu se nalazi pet talijanskih zvijezda, pet generacija Farrari top modela svog vremena...
Kolekcija Ferrarija
 Youtube Screenshot

Imati priliku vidjeti bilo koji Ferrari na cesti dovoljno je da se napiše članak. Međutim, kad se pet najposebnijih superautomobila (i hiperautomobila) proizvođača iz Maranella nađu jedan kraj drugog, jednostavno morate uzeti kameru i snimiti video.

U toj situaciji našao se poznati YouTuber Mr JWW, nakon što je dobio poziv Ferrarijevog prodajnog salona u Colchesteru – povijesnom tržišnom gradu u regiji Essex u Engleskoj, da snimi ovu nevjerojatnu Ferrarijevu kolekciju.

I zaista, jedan kraj drugog, u salonu se nalazilo pet talijanskih zvijezda, počevši od 288 GTO iz 1984. Uz njega je parkiran ikonični F40, a slijedili su ga F50, Enzo i LaFerrari. Da bi stvar bila još bolja, svih pet automobila završeno je u crvenoj Rosso Corsa boji. Zaista prizor za vidjeti, ako ste ljubitelj automobila.

image
Kolekcija Ferrarija
Youtube Screenshot

Prvi u redu, 288 GTO, odmah nakon što je predstavljen 1984. postao je "ultra-mega" ikona osamdesetih. Razvijan je za vrijeme kada je Enzo bio još živ, a dizajnirao ga je Pininfarina. Za svoje vrijeme, sa 2,9-litrenim V8 koji je proizvodio 400 KS i 496 Nm okretnog momenta, 288 GTO je bio prilično brz. Proizvedeno je 272 primjeraka, no nismo sigurno koliko ih još danas vozi cestama, zbog čega je ovo pravi dragulj. "Izvanredno je vidjeti jednog uživo", za kameru je izjavio Mr JWW.

image
Ferrari F40 (1987.-1992.)
Youtube Screenshot

Teško je odlučiti koji je od ovih primjeraka najbolji. Za to bismo trebali imati kategorije, no kada bismo morali odlučiti "all-around best", odabrali bismo F40, koji je ujedno i prvi Ferrarijev cestovni automobil koji je sposoban bio razviti magičnu brojku od 200 milja (322 kilometara) na sat. Proizvođen je od 1987. do 1992. godine, a krasio je sobe mnogih klinaca u to vrijeme. Tijekom svoje proizvodnje, predstavljao je najsnažniji i najskuplji model iz Ferrarijeve ponude, a i danas je jedan od najbržih modela serijske proizvodnje.

Pokreće ga 2,9-litreni V8 koji je preuzet od njegovog prethodnika 288 GTO, i dva turbopunjača koji kombinirano proizvode 478 KS (356 kW) i 577 Nm okretnog momenta. F40 je mogao doseći stotku s mjesta za samo 4,2 sekunde, što je suludo za navedeno doba. Zanimljivost je da je F40 posljednji automobil kojeg je "potpisao" Enzo Ferrari, malo prije smrti 1988. godine.

image
Ferrari F50 (1995.-1997.)
Youtube Screenshot

Naslijedio ga je F50. Neslavno, priča je, da kada se pojavio 1995. godine, novinarima ga nije bilo dozvoljeno voziti. Proizvedeno je ukupno 349 modela, s obzirom na to da je Ferrari htio proizvodnjom manjeg broja modela zadržati ekskluzivnost. Ovdje Ferrari postaje ozbiljan u brojkama: 4,7 litreni V12, s 5 ventila po cilindru i 520 KS (383 kW). Odnos snage i težine je fascinantan, tako da na jednu KS ide fantastičnih 2,53 kilograma.

image
Ferrari Enzo (2002.-2004.)
Youtube Screenshot

Sljedeći na redu vjerojatno ima najslavnije ime bilo kojeg Ferrarija ikad – Ferrari Enzo. Predstavljen je 2002. godine, a predstavljao je novi korak u tehnološkom smislu, s obzirom na to da je po prvi puta korišten automatski mjenjač s papučicama na upravljaču. Straga je smješten 6,0-litreni V12 koji proizvodi 660 KS (485 kW). Međutim, sav novac na svijetu nije značio da ćete moći biti vlasnik Enza, jer je Ferrari postavio određene kriterije za potencijalne kupce. Prekršiti te kriterije značilo je da u budućnosti nećete moći kupiti drugi model i ukidanje raznih povlastica kompanije. Proizvedeno je ukupno 400 komada, a posljednji model prodan je po cijeni od 950,000 eura, a sredstva su uplaćena u humanitarne svrhe.

image
Ferrari LaFerrari Aperta (2013.-2018.)
Youtube Screenshot

Međutim, najskuplji automobil u ovoj kolekciji nije F40, bez obzira na status koji uživa. Prema Mr JWW-u, LaFerrari Aperta je procijenjena na oko 4,15 milijuna dolara (26,000,000 kuna). Proizvođen od 2013. do 2018. godine, LaFerrari je najmlađi od pet, a ovo je konkretno Aperta verzija s otvorenim krovom. Riječ je o modelu koji pruža najveću izlaznu snagu od bilo kojeg Ferrarijevog cestovnog automobila. Pokreće ga 6,3-litreni V12 od 800 KS (588 kW) i 700 Nm okretnog momenta. Ukupno se cijela kolekcija procjenjuje na malo više od 15 milijuna dolara, ili malo manje od 100 milijuna kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 20:23