Prolazi tehnički

Čovjek registrirao ratni oklopnjak kao povijesno vozilo: ‘Žao mi je samo što sam po zakonu morao deaktivirati top‘

Oklopni automobil o kojem je riječ je Ford M8 Greyhound iz 1943., a Manuel ga je uspio registrirati kao povijesno vozilo u Španjolskoj

Manuel Arenas i Ford M8 Greyhound

 Web Screenshot

Kategorija "povijesna vozila" izvrstan su način očuvanja klasične automobilske flote, te način da se automobili koji su bili dio povijesti učine vječnima. Manuel Arenas, vlasnik knjižare u La Coruñi u Španjolskoj i predsjednik "The Royal Green Jackets Cultural Historical Associationa", kolekcionar je vojnih i klasičnih vozila, te također vlasnik ovog oklopnog vozila iz Drugog svjetskog rata.

Oklopni automobil o kojem je riječ je Ford M8 Greyhound iz 1943., a Manuel ga je uspio registrirati kao povijesno vozilo u Španjolskoj, zbog čega ima slobodu kretanja diljem zemlje, uključujući poznate zone niskih emisija (ZBE).

image

Manuel Arenas i Ford M8 Greyhound

Web Screenshot

S 80 godina povijesti, ovaj tenk M8 Greyhound započeo je svoju kampanju u Africi 1943., kasnije je putovao do Sicilije i završio u Italiji. U pohodu na Europu ova Fordova oklopna vozila korištena su kao izvidnička i telekomunikacijska vozila, a na prednjoj strani kao lovac tenkova.

Oklopnjak s registracijom povijesnog vozila koji svake četiri godine prolazi tehnički u borbi je imao četiri člana posade (vozač, radiooperater, pokazivač i punjač). Bio je opremljen topom M6 kalibra od 37 mm, te s dva Browning mitraljeza - jedan M1919 te jedan M2.

image

Manuel Arenas i Ford M8 Greyhound

Web Screenshot

Zaštićeni 19-milimetarskim oklopom kupole na prednjem dijelu trupa, Ford M8 Greyhound koristio je Herculesov JXD benzinski redni "šestak" sa 110 KS koji je mogao voziti do 90 km/h unatoč svojoj težini od gotovo 8 tona. Također 6x6 pogon i spremnik goriva od 224 litre koji mu daje teoretski domet od 600 kilometara uz potrošnju od oko 35 litara na 100 km.

Tenk Manuela Arenasa završio je na otpadu u Belgiji zajedno s drugim vojnim vozilima iz Drugog svjetskog rata sve dok ga kolekcionar nije spasio. To je bilo prije više od deset godina nakon čega je vozilo podvrgnuto kompletnoj restauraciji koja je, među ostalim, uključivala i postavljanje nove kupole, budući da je originalna stradala u ratu.

image

Kolekcija klasičnih i vojnih vozila Manuela Arenasa

Web Screenshot

U procesu dobivanja statusa povijesnog vozila i registracije svog oklopnjaka, Manuel je imao nekih komplikacija. Morao je locirati tvornicu oružja u Galiciji koja je uništila top od 37 mm kako bi dobio potvrdu o deaktivaciji, budući da je to bila glavna prepreka da oklopni automobil postane povijesno vozilo u Španjolskoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. prosinac 2024 18:49