LOŠ IZGLED, LOŠ START

FOTO: TOP SEDAM AUTOMOBILA koji su dočekali prijevremeni facelift kao ozebli sunce!

 

Da se ne lažemo, ono što se pokazuje najbitnijim, nakon vaganja svih stavki kod donošenja odluke prilikom kupnje automobila, jest izgled automobila. Upravo je izgled prije procesiranja svih informacija naš prvi kontakt s pojedinim automobilom... Tako da je riječ o najboljem, najpovoljnijem, najopremljenijem ili tehnički najpotkovanijem automobilu na svijetu, ako dizajn nije pogođen prodaja će ići slabo... S druge pak strane, dizajnerski pogođeni automobili i da nisu najbolji na svijetu, ili ako su precijenjeni, prodavat će se i imati svoj krug poklonika. Primjera u auto svijetu ima dosta, a mi bismo izdvojili Mini kod kojeg dobar dio onoga što platite otpada na imidž.

Kako je nastajao Fiat Multipla iz olovke Roberta Giolita
Fiat
Kako je nastajao Fiat Multipla iz olovke Roberta Giolita

Osim toga, brojni proizvođači igraju na dizajn bez iznenađenja poput Volkswagena ili Audija i sjajno im ide s idejom vodiljom "ne talasaj" i ne plaši tradicionalne kupce... I Škoda se može nazvati tradicionalnom markom koja njeguje klasične i čak dizajnerski vrlo privlačne linije svojih modela (Superb), no češka je marka nedavni primjer kad tradicionalni kupci počnu negodovati: naime, trebalo je proći neko vrijeme kako bi se navikli na pomalo nestandardan izgled prednjeg kraja s razdijeljenim farovima kod redizajnirane Octavije... Ipak, najgore po proizvođača je kad se inicijalni dizajn pokaže neuspješnim i počne zadavati glavobolje prodaji i uz najblistaviji marketing i kad su potrebne vatrogasne mjere u obliku hitnog redizajna. I to opsežnog....Tada se počne spašavati što se još spasiti dade, a mi vam donosimo listu od sedam (ne)veličanstvenih modela koji su doživjeli dramatičan redizajn prije vremena.

Chris Bangle
Autoweek
Chris Bangle

Top sedam redizajna

Fiat

Fiat

Prvi primjer je naravno Fiat Multipla koja je 1998. godine bila predstavljana kao "idealna obiteljska kutija za šest putnika s 3+3 smještajem sjedalica, duga poput Brave, široka poput Lancije Kappe i visoka poput Scuda". U eri kompaktnih jednovolumena predvođenih s Renaultom Meganeom Scenicom i Citroenom Picassom koji su prvi prepoznali trend, Fiat je odabrao drugačiji pristup koji je iznjedrio po mnogima najružniji automobil današnjice s izgledom prednjeg kraja "poput tužnog dupina". Zato je 2004. stigla redizajnirana izvedba, mnogima puno privlačnija s klasičnim dizajnom prednjeg kraja.

BMW

BMW

BMW

BMW

Drugi je primjer BMW s čak dva modela, prvi iz ere glavnog Dizajnera Chrisa Banglea, potpuno nova Serija 7 iz 2001. godine koja je bila temelj za novu kovanicu "bangleovski dizajn". Nakon samo četiri godine stigla je osvježena izvedba, jer premda tehnički fantastična, nova Sedmica nije osvojila simpatije tradicionalnih kupaca te nije provukla ni nove koliko se to očekivalo. Slično je i s još uvijek aktualnim BMW-om Serije 1 koji je startao s "bangleovskim" linijama i neobično velikim prednjim svjetlima te jako odvojenim "bubrezima". No redizajn od prije dvije godine stvari je stavio na svoje mjesto pa Serija 1 izgleda kao pravi BMW. Nakon svega, iz krugova BMW menadžmenta danas možemo čuti kako im je epizoda s Bangleom trebala kao bi skrenuli pažnju na sebe, a kada im više nije trebao, jednostavno su se zahvalili ovom neshvaćenom crtaču.

Jeep

Jeep

Jeep

Jeep

Jeep je također kroz promjene vlasnika od Chryslera i Mercedesa do Fiata u posljednjih 20 godina lutao s dizajnom, a što se posebice odnosi na model Compass koji je u početku trebao podsjećati na manji tadašnji Cherokee s okruglom svjetlima. No vrlo je brzo stigao redizajn, naravno vrlo konzervativan. Sada se slično desilo i s aktualnim redizajnom Cherokeeja koji stiže ranije jako fino "ispeglan" jer se kontroverzni inicijalni izgled s tankim LED svjetlima i odvojenim oborenim nije svidio dotadašnjim konzervativnim kupcima Jeepa, a novih je stiglo manje od očekivanog.

Subaru

Subaru

Subaru

Subaru

Za kraj prisjetili smo se i modela Subarua koji je u jednom trenutku želio stvoriti "prepoznatljiv dizajnerski potpis" prednjeg kraja s karakterističnom maskom pa 2005. godine na tržište pustio SUV Tribeca koji se nikom nije svidio. Ekspresno je već za dvije godine stigao redizajn koji je Tribeci donio puno "normalniji" izgled. S modelom Impreza od 2000. do 2005. godine također su puno lutalo, a u razdoblju od pet godina izgled prednjeg kraja mijenjan je čak tri puta! Najuspjeliji je bio drugi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 18:23