Iako će "puristi" reći kako je jedini "pravi" pogon za sportske automobilie onaj na stražnje kotače, svi znamo da i automobili s prednjim pogonom mogu biti zabavni za vožnju a uz to nude i odlične vozne karakteristike. Ovo je naš top 10 automobila s prednjim pogonom ikad, a kao kriterij uzeli smo držanje podloge, odnosno činjenicu kako neki od ovih modela s prednjim pogonom na zahtjevnoj, uskoj ili mokroj cesti mogu biti jednako brzi, ako ne i brži od modela (slične snage) s pogonom na stražnje kotače. Zbog toga su na popisu lagani i za vožnju zabavni modeli, a ako smatrate da bi na popisu trebao biti još neki primjerak, slobodno u komentarima napišite koji bi vi uvrstili na ovu listu...
10. CITROEN Traction Avant
Model koji se jednostavno morao naći na ovoj listi, budući kako je riječ o prvom serijskom europskom automobilu s prednjim pogonom. "Konj ne gura teret, već ga vuče!" Tim je riječima André Citroën, osnivač francuske automobilske tvrtke, pokušao početkom tridesetih godina prošlog stoljeća slikovito objasniti zašto inzistira da novi model Citroëna mora imati prednji pogon. Traction Avant imao je revolucionarnu aerodinamičnu čeličnu karoseriju, četverocilindarski motor obujma 1303 ccm i snage 32 KS, dovoljnih za najveću brzinu od 95 km/h. U svoje vrijeme bio je iznimno popularan kod gangstera koji su nakon pljački banaka uspješno bježali policiji u ovom modelu...
9. PEUGEOT 106 Rallye
Peugeot je svojevremeno bio pravi majstor kada je trebalo dokazati da odličan vozački automobil ne treba imati velik broj konjskih snaga. Prvo su to napravili s kultnim modelom 205 GTi (koji se također nalazi na ovom popisu), a zatim i modelom 106 Rallye. Riječ je o maloj jurilici koja ispod poklopca skriva 1,6-litreni motor od 103 KS (prva verzija S1 ispod poklopca skriva 1,3-litreni motor od 100 KS). Ukupna težina iznosila je tek 865 kg, pa je ovaj model bio prava jurilica koja je modele koji su imali i dvostruko više snage mogao ostaviti iza sebe. I danas predstavlja odličan automobil za ulazak u svijet sportske vožnje. Naravno, pod uvjetom da nađete očuvani primjerak...
8. LANCIA Fulvia
Lancia Fulvia, automobil koji je dobio ime po cesti između Tortone i Torina, također se našla na ovoj listi. Predstavljena je 1963. godina na salonu u Ženevi, a kada su krenule prve vožnje svi koji su se našli za upravljačem ostali su oduševljeni držanjem na cesti. U svoje vrijeme na zahtjevnim je cestama mogla ostaviti iza sebe većinu sportskih automobila sa stražnjim pogonom. Upravo je s ovim modelom Lancia krenula s dominacijom u reliju, budući da je Fulvia donijela Lanciji dvije konstruktorske titule na svjetlom prvenstvu u reliju.
7. RENAULT Megane R26 R
Baziran na modelu Megane Sport 230 F1 R26, model R26 R još je ekstremnija verzija koja je čak 123 kg lakša od spomenutog modela. Za tu uštedu na težini inženjeri u Renaultu su odlučili maknuti stražnji red sjedala, bočne i suvozački zračni jastuk, klimu, stražnji brisač stakla kao i grijanje stražnjih stakala, maglenke kao i radio. Dakle, riječ je o pravom "spartancu" koji je orijentiran na performanse i vožnju po trkaćim stazama na kojima predstavlja strah i trepet za sve vlasnike superautomobila. Ističe se mnoštvom karbonskih elemenata koji nisu postavljeni zbog vizualnog dojma već zbog već spomenutih ušteda na težini. R26 R je postavljen na nove opruge, a za odličan zvuk brine se ispušni sustav od titana. Automobil je predstavljen 2008. godine, a ukupno je proizvedeno 450 primjeraka...
6. ALFA ROMEO Alfasud
Kada je debitirala na tržištu, Alfasud je predstavljala pravu revoluciju. Čak je i kultni Top Gear u svom testu napisao kako bi ostali proizvođači trebali kupiti Alfin Alfasud kako bi otkrili kako napraviti "pošteni" vozački automobil. Smatra se jednim od najuspješnijih Alfinih modela, budući da je 893.719 primjeraka prodano između 1972. i 1983. godine. Proizvodnja se odvijala u tvornici na jugu Italije pa otud i naziv Alfasud. U svakom slučaju, model koji se s punim pravom našao na ovoj listi na kojoj se također mogao naći i nasljednik - Alfa 33.
5. FORD Racing Puma
S ovim modelom Ford je želio prenijeti tehnologiju i "know-how" iz reli prvenstva u automobil legalan za cestovnu upotrebu. Plan je bio proizvesti 1000 primjeraka, pola na britansko, a pola na njemačko tržište. Na kraju je proizvedeno samo 500 primjeraka (svi za britansko tržište), a zanimljivo da ih je na kraju prodano čak i manje. Jedan od razloga je svakako i visoka cijena od 23.000 funti, pa su kupci češće birali modele poput Subaru Impreze koja je brojala 50 KS više i pogon na sve kotače. Ipak, Racing Puma se pokazala kao odličan model, a zbog malog broja prodanih primjeraka i danas drži dobru cijenu. Ispod poklopca se nalazi 1.7-litreni VCT motor s turbopunjačem koji razvija 153 KS. Ovaj model dobio je i proširenu karoseriju (reli verzija Pume (S1600) bila je tek 35 mm šira od Racing Pume), nove 17-inčne naplatke i novi kočioni sustav. Kupci su mogli nadoplatiti i za diferencijal s ograničenim proklizavanjem.
4. Peugeot 205 GTi
Ako možemo reći da su Alfasud i VW Golf GTI započeli eru sportskih hot-hatch modela, onda je Peugeot s modelom 205 GTI "usavršio" formulu. Lagan i precizan, predstavljao je pravu vozačku poslasticu koju svi i dalje cijene, a mnogi tvrde da Peugeot zapravo još nije ponudio "pravog" nasljednika ovog modela. Pojačana verzija ispod poklopca skriva 1,9-litreni benzinac od 128 KS. Da je riječ o posebnom modelu govori i činjenica da je jedan očuvani primjerak prije nekoliko tjedana prodan za rekordnih 38 tisuća funti!
3. MINI
Prilikom dizajniranja i plasiranja ovog modela, primarni cilj nije bio ponuditi odlične performanse već automobil koji će zbog svojih dimenzija biti iznimno praktičan za vožnju i manevriranje u gradovima. Ipak, zbog niskog težišta i težine od tek oko 600 kg bio je iznimno zabavan za vožnju. Tri MINI modela bili su "glavne zvijezde" filma Dobar posao u Italiji, a kako je izgledala jurnjava po talijanskim ulicama pogledajte u videu:
2. VOLKSWAGEN Golf GTI Mk1
Model s kojim je započela era sportskih hot-hatch modela. Volkswagen je planirao prodati tek mali broj primjeraka (budući da nisu mogli procijeniti potražnju za automobilom koji je predstavljao novi segment na tržištu), ali kada su 1976. godine plasirali ovaj model na tržište, potražnja je bila puno veća od ponude!
1. HONDA INTEGRA Type R
Većina će se složiti kako je Integra Type R unatoč prednjem pogonu jedan od najboljih automobila kada je u pitanju držanje na cesti. Upravo se zbog toga našla na prvom mjestu ove ljestvice. Kada su novi automobili, vjerojatno više nikad nećemo vidjeti proizvod poput Integre Type R: atmosferski 1,8.litreni motor od 195 KS koji se vrti do 8700 okretaja, ukupna težina od tek 1140 kg, ručni mjenjač i mehanički diferencijalom s ograničenim proklizavanjem. Te stavke obećavaju maksimalno zadovoljstvo i zabavu u vožnji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....