NAJRJEĐI M MODELI

FOTOGALERIJA: OVO SU najluđi BMW M3 koncepti koji nikada nisu ugledali serijsku proizvodnju

Neke od ovih modela rado bismo vidjeli i na cesti, neke možda i ne, no ove kreacije BMW-ovog M odjela koje nikad nisu dočekale proizvodnu traku doista su nešto posebno
 BMW

Prošlo je 30 godina od predstavljanja prvog BMW-a s oznakom M3 (e30), a do danas je kroz pet generacija ta oznaka postala kultna u društvu sportskih automobila. No osim poznatih serijskih modela, kroz godine je bilo izrađeno i nekoliko koncepatakoji nikad nisu ugledali svjetlo dana pa je sada nakon tri desetljeća M-a prava prilika da se prisjetimo i njih.

BMW E30 M3 Pick-up - 1986.

Ova je studija nastala na osnovi modela M3 cabriolet kako bi se testiralo bilo tržišta i spremnost za jedan ovakav model. Neobična, ali sjajna kreacija na kraju je završila kao vozilo za prijevoz opreme i dijelova u sjedištu M odjela. Zanimljivo, ovaj koncept nema karakterističnu proširenu karoseriju već standardnu karoseriju Trojke (e30). Ispod poklopca je pak ugrađen S14 dvolitreni četverocilindraš iz modela 320iS poznatog i kao "Talijanski M3" sa 192 KS kojeg je kasnije zamijenio 2,3-litreni od 200 KS. Auto je za potrebe transporta dijelova u krugu M odjela korišten čak 26 godina, a umirovljen tek prije četiri godine.

BMW E36 M3 Compact - 1996.

Ovaj bi koncept mogli slobodno nazvati i duhovnim pretkom modela 1M i aktualnog M2 coupea koji je bio zamišljen kao svojevrsni ulaz mladih vozača u magični M svijet. No, svjetlo dana nikad nije ugledao... Najsnažniji je ostao 323ti model sa 170 KS i prava je šteta, zapravo, da M3 compact nikad nije stigao u salone. Možemo samo zamisliti kako bi bila zabavna vožnja u tako kratkom BMW-u od tek 1300 kilograma s 325 KS koliko je isporučivao 3,2-litreni redni šestak iz standardnog modela M3 coupe e36.

BMW E46 M3 touring - 2000.

Mnogi fanovi bi se složili kako je generacija e46 donjela i najatraktivniji M3 model uopće, pa je prava šteta što Touring karavanska izvedba nikada nije ušla u proizvodnju premda je izrađen jedan prototip. Problem koji se stvorio pred inženjerima je bila preskupa izrada karoserije sa proširenim stražnjim blatobranima kao kod coupe izvedbe za proizvodnju ograničenog broja primjeraka koji bi se pustili na tržište.

BMW E90 M3 pick-up - 2011.

Pick-up izvedba modela M3, očigledno, dosta je često golicala maštu inženjera i dizajnera M odjela. Tako su se nakon koncepta e30, 2011. godine ponovo odlučili izraditi prototip pick up izvedbe na osnovi modela e90. No, da će BMW M3 pick up sa 4,0-litrenim V8 monstrumom od 420 KS staviti u prodaju bila je tek prvoaprilska šala. Tako su taj pick-up puštali čak i po Nürburgringu, špijunske fotografije koje su najavljivale prvi M3 pick up sigurno su ih dobro zabavile.

BMW M3 CSL - 2003.

BMW M3 s oznakom CLS (Coupe Sport Leichtbau) po mnogima je najbolji BMW s M oznakom ikad. Premda je ovaj doslovno, trkaći automobil preodjeven u civilno odjelo (1385 kg, 360 KS) pušten u prodaju u tek 1400 primjeraka ne spada u kategoriju koncepata s M oznakom. Hvala BMW-u na tome.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 21:38