DOMAĆI PROJEKT

Ima i VW Polo GTI iz 2001. još špirita, a danas spada u red već rijetkih sportskih Volkswagena

U Hrvatskoj je samo još jedan originalni Polo GTI u voznom stanju, a najveći problem su rezervni dijelovi kod održavanja

Volkswagen Polo GTi

 Darko Tomaš/CROPIX

Možda nije toliko razvikan kao veći brat Golf GTI, s obzirom da je ovaj bio osnivač čitave klase sportskih kompakata, ali daleko od toga da sportske verzije broj manjeg Pola nemaju svoju priču, povijest i vrijednost.

Naime, paralelno s Corradom i izuzetno rijetkim Golfom II, koji su bili opremljeni mehaničkim G kompresorom, isti je recept početkom 1990-ih Volkswagen primijenio i na Polo druge generacije. Polo je doduše, dobio manji kompresor s obzirom da ga je pokretao manji 1.3-litreni motor, širine restriktora od 40 mm.

image

Volkswagen Polo GTi

Darko Tomaš/CROPIX

Stoga je nosio oznaku G40, a razvijao je 115 KS. Nakon što je proizvodnja završila 1994. godine, Volkswagen je Polu treće generacije podario kultnu GTI značku, a prvi Polo GTI pokretao je 1,6-litreni 16-ventilski atmosferski benzinac od 120 KS.

Nakon redizajna 2000. godine, snaga mu je zahvaljujući varijabilnom upravljanju ventila povećana na 125 KS. Imao je drukčije, sportske odbojnike i pragove, diskretan stražnji spojler, BBS-ove 15-colne aluminijske naplatke i 10 mm niži sportski ovjes. Dolazio je s troja i petera vrata u tri boje: srebrnoj, crnoj i crvenoj.

image

Volkswagen Polo GTi

Darko Tomaš/CROPIX

Upravo jedan takav, originalni Polo GTI 6N2 iz 2001. godine i to najatraktivnijoj, crvenoj boji, u vlasništvu je Ivana Lozančića, zaljubljenika u Volkswagene i člana Swagger crewa. Puno truda uložio je da ga dovede u stanje kakvo sada jest. Zapravo je sve, osim spuštenog ovjesa i drukčijih aluminijskih naplataka originalno, ali s obzirom koliko je teško doći do dijelova za ovaj model, već je i to poduhvat.

Ivan je član Volkswagen GTI kluba i ima širok krug prijatelja i zaljubljenika u sportske i rijetke Volkswagene poput ovog. Premda je odlično umrežen, do dijelova ipak teško dolazi.

image

Volkswagen Polo GTi

Darko Tomaš/CROPIX

Zna za svaki Polo GTI na našim prostorima - ima ih pet, od kojih dva ne voze. Jedan je potpuno presložen, a uz njegovog je samo još jedan u voznom stanju, ali s petera vrata. Ostali su kao donori dijelova upravo među njegovom ekipom, priča nam Ivan.

Osim prijatelja i poznanika iz kluba s kojima odlazi na VW skupove, dijelove za ovaj rijedak model nabavlja u Engleskoj. Zato kupuje kad god na nešto naiđe, jer dijelova više jednostavno nema.

image

Volkswagen Polo GTi

Darko Tomaš/CROPIX

Svjetla, i to zamjenska, mogla su se naručiti do prije dvije-tri godine i to po paprenoj cijeni od 7000 kuna (par), a stražnjih svjetala odavno više nigdje nema na stanju, kaže nam Ivan.

Dodaje kako su mu prošle godine pukle kopče prednje maske, koja je u obliku saća unikatna za ovaj model, pa ju je tražio u ovlaštenom servisu. Dobio je zadnju na stanju iz tvornice u Njemačkoj. Taj djelić plastike, bez znaka, koštao je gotovo 100 eura, veli nam Ivan.

Pogotovo je problem pronaći dijelove za motor, s obzirom da je ova verzija Volkwagenovog 1.6-litraša vrlo rijetka. Ugrađivala se samo u ovaj Polo GTI i Lupo GTI, pa je Ivan muku mučio dok je nabavio brizgaljke u Rijeci, a i klapnu usisa također je jedva pronašao. Nije ju bilo lako ni ugraditi. Mora se koristiti originalna dijagnostika, s obzirom da se klapna prvo mora ispravno kalibrirati da bi motor mogao normalno raditi, priča nam Ivan.

image

Volkswagen Polo GTi

Darko Tomaš/CROPIX

Motor je ostao serijski, sa serijskim auspuhom i originalnim mjenjačem s pet stupnjeva. Jedino što je na automobilu zapravo promijenjeno su kotači i ovjes.

Osim zamjene svih selena, kugli i krajnika, umjesto serijskih amortizera ugrađene su gewinde, kojima se preko matica može podešavati visina, a nisu pretvrde i neudobne. Trenutno su na automobilu Artec L aluminijski naplaci s ispoliranim rubovima.

- Dugo sam ih tražio jer takve još nitko nije stavio, priča nam Ivan, ali dodaje da je to stalni projekt i sa smiješkom računa kako je u pet godina promijenio pet setova kotača.

image

Volkswagen Polo GTi

Darko Tomaš/CROPIX

S obzirom na ograničene izmjene, atest je prošao jednostavno - prikupio je homologacijske dokumente za ugrađene dijelove, skice i fotografije i s tim brzo dobio atest.

Ukratko

Rijetka izvedba Volkswagenovog 1.6 16V motora sa 125 KS ugrađivala se samo u ovaj Polo GTI i Lupo GTI. Stoga je velik problem pronalazak dijelova. Kasnije je zamijenjen 1.8 turbomotorom sa 150 KS

Originalna Recaro sjedala imaju kultni status u sportskim Volkswagenima. Njih se nikada ne mijenja, ali su nakon 20 godina zahtjevala tapeciranje

Iako automobil ima i godina i kilometara, unutrašnjost je originalna i u odličnom stanju, što zorno svjedoči o kvaliteti. Bogata oprema i unikatni detalji bili su rezervirani samo za ovaj model

Sadržaj omogućio CVH

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2024 09:31