KAKAV AUTO!

Jedan od 501: Prodaje se rijetki primjerak povijesnog Alfa Romea Giulia Sprint 1600 GTA Corsa

Automobil koji se prodaje pripremnjen je za utrke i još uvijek ispunjava uvjete za natjecanja povijesnih automobila
Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA Corsa
 mechatronik.de

U povijesti automobilizma postoje modeli koji su postali ikone za sva vremena, a neki od njih su čak obilježili čitavu jednu eru. Primjerice, čuveni Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA Corsa, trkaća verzija jednog od najuspješnijih automobila talijanske tvrtke ikad.

image
Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA Corsa
mechatronik.de

Rijedak primjerak iz 1969. godine prodaje na stranici mechatronik.de, potpuno je restauriran i u savršenom stanju, a kroz svoja je desetljeća postojanja redovito izlazio na stazu i utrkivao se.

Inače, oznaka GTA (Gran Turismo Alleggerita) u nomenklaturi Alfa Romea oduvijek označava ekstremne, najsnažnije modele, koja u novije vrijeme nakon modela 156 s početka 2000-ih, označava i najsnažnije modele nove Giulije - GTA i GTAm.

image
Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA Corsa
mechatronik.de

Giulia s oznakom GTA iz 1960-ih s fotografija podvrgnuta je strogoj dijeti pa je pri izradi korišteno puno aluminija,a primjerice prozori su izrađeni od Perspexa (lakši materijal od stakla). "Program mršavljenja" rezultirao je težinom od samo 740 kg. Zanimljivo, premda je riječ o trkaćem automobilu, Alfa Romea Giulia Sprint 1600 GTA Corsa je "street legal" model koji se bez problema može registrirati.

image
Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA Corsa
mechatronik.de

Izvorni 1,6-litreni atmosferski benzinac s dvije svječice po cilindru temeljito su preradili stručnjaci Autodelte, tadašnjeg sportskog odjela Alfa Romea, podigavši snagu na 172 KS. Ostatak arhitekture automobila poput ovjesa također je pripremljen za stazu, skraćeni su omjeri u mjenjaču, a ugrađen je i diferencijal s ograničenim proklizavanjem.

image
Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA Corsa
mechatronik.de

Napravljen je samo 501 primjerak trkaće Giulije, a primjerak koji se prodaje još uvijek ispunjava uvjete za natjecanja povijesnih automobila. Prvi vlasnik je bio je trkač amater Bernd Fischer koji je Giuliju vozio na utrkama u Njemačkoj, kasnije 1973. godine auto je kupio stanoviti Michael Heine, ljubitelj Alfa Romeo povijesnih modela i čuvao ga u kolekciji sve do 2005. godine.

image
Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA Corsa
mechatronik.de

Sljedeći je kupac bio Frank Strothe koji je Giuliju vratio na utrke povijesnih automobila na europskim trkalištima, a 2012. godine auto je prodao Peteru Pralleru, predsjedniku Formule GT, tvrtke specijalizirane za razvoj motora trkaćih automobila. Sada ova jedinstvena Giulia ponovo traži novog vlasnika, no iznos za koji će promijeniti vlasnika nipošto nije malen - cijena za ovaj rijedak primjerak iz veličanstvene povijesti Alfa Romea, naime, iznosi čak 309 tisuća eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 00:46