U današnjem dobu postoje mnogi superrijetki superautomobili male proizvodnje - Ferrari, Lamborghini, Pagani i brojni drugi ekskluzivni proizvođači spremni su vam napraviti gotovo sve što želite za određenu cijenu. I dok će mnogima ovakva praksa smetati, ona nije nova. Jedan proizvod te prakse, Ferrari 375 America Vignale Cabriolet iz 1954., uskoro ide na aukciju.
Kao rijetki klasični Ferrari, ovo je jedan od najpoželjnijih iz gotovo svih razloga kojih se možete sjetiti. 375 America trebao je biti zamjena za 342 Americu, i proizvedeno je ukupno samo 12 primjeraka.
Zapravo, proizvodnja kuće Vignale je izvorno uključivala samo 10 automobila prije nego što su još dva proizvedena kada je 250 Europa tvornički preinačena. Ovaj automobil je jedan od ta dva i jedini od 12 u grupi koji je bio kabriolet.
Ispod poklopca motora smješten je 4,5-litreni V12 koji je po tvorničkim specifikacijama proizvodio 298 KS (219 kW). Zamislite da vozite kabriolet od 300 KS u 1954. godini i nije teško shvatiti zašto je ovaj automobil bio impresivan u svoje vrijeme. To je jedan od tri najveća motora koja su se mogla pronaći u Ferrarijevom Cabrioletu tijekom 50-ih.
Cijeli pogonski sklop ovog automobila također je certificiran od strane Ferrari Classiche, zbog čega je lako shvatiti zašto RM Sotheby‘s očekuje postići između 6,5 do 7 milijuna dolara (47,8 do 51,6 milijuna kuna).
Čak i kad bismo ga "izvadili" iz tog jedinstvenog konteksta, sam automobil ostaje zadivljujući primjerak klasičnih Ferrarija. Od dvanaest izrađenih automobila, osam njih je stilizirao slavni proizvođač karoserija Pininfarina, dok je za ostatak bio zadužen Vignale. Kao jedini kabriolet u grupi, također je poseban zbog rijetkog tvorničko-tvrdog krova.
Aukcija počinje 20. kolovoza na RM Sotheby‘sovom događaju Monterey. Bez obzira na to tko ga kupi, 375 America Vignale Cabriolet ući će u povijest. Treba napomenuti da kada je prvi put prodan, transakciju je osobno finalizirao Enzo Ferrari, što je samo po sebi djelić povijesti koju svaki entuzijast može cijeniti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....