Do danas nije potpuno jasno tko je što zapravo odradio na kultnom Fordu Escortu RS Cosworthu.
Zna se da je glavni dizajner eksterijera bio je Stephen Harper, dok ga Ian Callum naziva svojim prvim većim dizajnom, dodajući kako ga je stvorio uz pomoć kolege Petera Horburyja.
Ono što je sigurno je da je Cosworthovo kultno stražnje krilo stiglo iz glave još jednog dizajnera - Franka Stephensona koji je Fordov cestovni automobil zamislio kao aerodinamični projekt iz snova.
Štoviše, Fordov reli stroj je inicijalno trebao imati trodijelno stražnje krilo stražnje krilo nadahnuto triplanom iz svjetskog rata Fokkera Dr.I čuvenog pilota Manfreda von Richthofena poznatijeg pod nadimkom Crveni baron. Bilo bi to nešto što svijet automobilskog dizajna nikad nije doživio.
Aerodinamička ispitivanja potvrdila su da je Stephenson s trostrukim krilom na pravom putu.
Ali, budući da je Escort Cosworth bio vrlo skup za proizvodnju i zapravo "preodjevena" Sierra Cosworth s pogonom na sve kotače koji se maloserijski za homologaciju reli bolida izrađivao u radionici čuvenog Karmanna u Njemačkoj, financijski odjel odlučio je smanjiti troškove šparajući na nekoliko detalja karoserije te pojednostavljivanjem trostrukog stražnjeg "krila" na dvostruko.
Tako da kad su se Fordovi "rezači troškova" uhvatili posla, mladog Franka Stephensona više nitko nije ništa pitao.
Zanimljivo, kupci kojima nisu željeli dvostruko krilo već jednostavniji, manje upadljiv Cossie, mogli su "bez doplate" dobiti verziju samo s manjim spojlerom na stražnjem poklopcu.
Ipak i sa samo dva "krila"" Ford Escort RS Cosworth dobio je dovoljno "downforcea" za deset WRC pobjeda, a od 1992. do početka 1996. godine s traka je sišlo 7145 cestovnih primjeraka.
U YouTube videu Frank Stephenson objašnjava kako je zamislio trostruko "krilo" Escorta Coswortha još 1989. godine...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....