ANKETA

KOLIKO JE BITNA BOJA KOD PRODAJE RABLJENOG? Ovo su najbolje te najnepoželjnije boje za automobil kod ponovne prodaje

Rezultati dolaze iz Sjedinjenih Država, a provedeni su na uzorku od 2,1 milijuna automobila iz oglasnika u SAD-u. Pomalo neobično, no kao najuspješnijom kod ponovne prodaje pokazala se žuta boja, a automobili te boje u odnosu na prosjek ostvarili su 18 posto bolje rezultate. Kao najnepoželjnija boja karoserije pokazala se zlatna budući da zlatni automobili depreciraju čak 37,1 posto u 3 godine
 Youtube

Kupci automobila boju karoserije najčešće biraju prema osobnim preferencijama, a rijetko tko misli o popularnosti boje na tržištu rabljenih. Kompanija iSeeCars.com koja predstavlja veliki online oglasnik rabljenih automobila u SAD-u napravila je analizu 2,1 milijuna automobila starih 3 godine prodanih u putem njihovog oglasnika u posljednjih godinu dana. Izračunali su prosječnu deprecijaciju, i na temelju tog iznosa provjerili koje su boje najpopularnije i najbolje drže cijenu, a s kojima vlasnici najviše gube. Pritom su, kako bi rezultati bili što vjerodostojniji, automobile s egzotičnim bojama (sve one boje karoserije kojih ima manje od 1000 primjeraka) izostavili.

Došli su do rezultata da je prosječni pad vrijednosti automobila nakon 3 godine iznosi 33,1 posto, a zanimljivo kako su se upravo žuti automobili pokazali kako najbolje drže cijenu. Automobilima žute karoserije vrijednost je pala za 27 posto, što je u odnosu na prosječnu vrijednost 18,1 posto bolje. Na drugom mjestu nalaze se narančasta i zelena boja, koje su oko 7 posto bolje od prosjeka. S druge strane, kao najgora boja za prodaju (barem po vlasnike) pokazala se zlatna, koja prosječno gubi vrijednost za 37,1 posto, što je 12 posto lošije od prosjeka.

"Žuti automobili relativno su rijetki, pa se veći broj ljudi može interesirati za spomenute modele što rezultira relativno višim cijenama u odnosu na prosjek. Osim toga, ljudi koji se žele istaknuti izabrat će boju poput žute ili narančaste koje se nalaze na vrhu ljestvice ovog istraživanja", izjavio je izvršni direktor kompanije Phong Ly. Iako će neki reći da rezultat nije realan jer spomenuti žuti i narančasti automobili predstavljaju tek 1 posto od 2,1 milijuna primjeraka obuhvaćenih istraživanjem, iz iSeeCars-a napominju kako su druge boje koje su također rijetke, poput primjerice ljubičaste, bež i zlatne postigle najgore rezultate. Crna i srebrna boja koje su jedne od najčešćih postigle su rezultate u skladu s prosjekom. Na tablici možete pogledati rezultate po bojama:

iSeeCars.com

Iako neke boje dobro drže vrijednost, to ne znači da će se odmah i prodati. Žuti automobili koji su se pokazali najuspješnijima po pitanju održavanja vrijednosti s druge strane se na tržištu rabljenih prosječno nalaze 41 dan, dok je prosječni automobil u oglasniku oko 36 dana.

iSeeCars.com

Naravno, ovi rezultati napravljeni su na tržištu SAD-a gdje su preferencije ponešto nešto drugačije nego kod nas. Zato vas pozivamo da odgovorite igra li vam boja ulogu kod rabljenog, te koju bi boju tražili kada bi kupovali rabljeni pa da dobijemo i naš reprezentativni uzorak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 13:52