Siniša Selimović dobro je poznat u domaćim krugovima zaljubljenika u automobile i tuning. Napokon, autima se počeo baviti još kao dječak, pa je s 13 godina, kako je bio najmlađi, postao počasni član prvog oldtimer kluba Zagreb. Organizator je prvog Streetracea na ovim prostorima, a njegove prerade potaknule su mnoge na tuning.
Automobili su mu uvijek spušteni “do poda”, pa je čak i njegov moto “Low life” zalijepljen na šajbu legendarnog Golfa G60 Edition 1 s VR6 motorom stekao kultni status. Ne čudi stoga što je već nekoliko puta bio na stranicama našeg magazina - prvi put prije više od 20 godina sa svojim Stojadinom u koji je ugradio Lancijin 1,5-litreni motor sa 130 KS.
Kao ljubitelj Volkswagenovih automobila, nabavio je izuzetno rijedak Golf II G60 Edition 1 u kojeg je ugradio VR6 motor prvo iz Golfa III sa 190 KS, a kasnije iz Golfa V R32 koji je dodatno mapirao na nekih 290 KS, a jedno vrijeme je vozio i Golf 1 Cabriolet. Kako je po struci automehaničar, sve je prerade radio sam, uključujući i restauracije kultnih Volkswagenovih Bullija. Jedan iz 1960. dovezen iz San Francisca s originalnom Mango green bojom, jedini takav na prostoru bivše Jugoslavije, vozi i danas.
No, od tinejdžerskih dana njegova ljubav je Porsche 911 i taj je automobil oduvijek htio nabaviti. Naime, kada je imao 15 godina, jedan zlatar u kvartu do vozio je Porsche 911 (964) i tada se zaljubio u njega. Kada su životne prilike to dozvolile, odnosno kada je skupio dovoljno novca, Siniša je počeo razmišljati o kupnji svoje simpatije iz mladosti. Tu je presudila Sinišina supruga, koja ga cijeli život podržava u njegovoj ljubavi prema automobilima. Naime, ona je bila ta koja je rekla - sad ili nikad!
Pratio je tržište i oglase sljedećih 6 mjeseci i čekao svoju priliku, sve dok se prekrasni crveni primjerak nije ponudio u Belgiji. Siniša je želio baš crveni 964 s crnom unutrašnjošću i, mada je bilo u oglasima i privlačnih primjeraka drugih boja, nakon detaljnog pregleda izbor je pao upravo na ovaj iz 1990. godine.
Osim što je automobil isporučen u Njemačkoj, što mu daje poseban status među zaljubljenicima, posebnost ovog primjerka je što je u besprijekornom stanju i ima potpuno dokumentiranu servisnu povijest u ovlaštenim servisima za svih 213.000 kilometara koje je napravio prije nego ga je Siniša kupio.
- Postoji svaki račun od svakog servisa ikad napravljenog, priča nam Siniša dok nam pokazuje podeblji fascikl s dokumentacijom. To je bitno kod svakog automobila, a kamoli ovako skupog i posebnog, kojem ako je dobro očuvan cijena može samo rasti. Porschei su poznati kao izuzetno izdržljivi i pouzdani, no ključno je da su redovno održavani, pa im dokumentirana servisna povijest bez kvarova diže cijenu.
Ovaj model posebno lako može izgubiti ulje zbog složenog sustava hlađenja i tako uništiti motor. Straga ugrađeni motor, naime, ima suhi karter i zasebni hladnjak ulja koji je smješten sprijeda ispod desnog fara, pa ulje konstantno cirkulira kroz desni prag s jednog kraja auta na drugi. Ako se na tim cijevima ili spojevima nešto dogodi, motor može brzo ostati bez ulja i zaribati, objašnjava nam Siniša.
Motor je legendarni zrakom hlađeni, atmosferski, potpuno aluminijski 3,6-litreni šesterocilindarski bokser s izravnim ubrizgavanjem goriva i dvije svjećice po cilindru, koji je predstavljao značajan iskorak u odnosu na prethodni 3,2-litreni. Razvija 250 KS pri 6100 okretaja i 310 Nm pri 4600, a automobil je lakši od tone i pol usprkos pogonu na sva četiri kotača.
S druge strane, upravo zbog konstrukcije sa straga smještenim motorom, ali i potpuno mehaničkim 4x4 pogonom podešenim da u normalnim uvjetima vožnje prenosi 69 posto snage na stražnje kotače, a 31 posto na prednje, 911 Carrera 4 s mjesta do 100 km/h ubrzava za 5,6 sekundi, dok je najveća brzina 260 km/h.
Uz to, Sinišin je primjerak bogato opremljen - ima kožom presvučena sjedala i unutrašnjost, električno pokretane prozore i retrovizore, krovni prozor, klima-uređaj… Sve to nalazi se u automobilu starom više od 30 godina!
Serija 964 po mnogočemu je, naime, prekretnica u povijesti ovog kultnog modela i mnogi ga smatraju najboljim 911 ikad. Tvornica je s ovim modelom napravila veliki iskorak u odnosu na prethodnika 930. Premda je zadržao klasični izgled i toliko prepoznatljivu siluetu s izvučenim prednjim svjetlima, što ga ističe u odnosu na kasniji, moderniji 993, čak 85 posto automobila je potpuno novo u odnosu na model 930.
I ne samo to, 964 je bio prvi Porsche s pogonom na sva četiri kotača, traction controlom i Tiptronic mjenjačem i prvi koji je serijski bio opremljen servo upravljačem, ABS-om i klima-uređajem.
Također, ovjes i pogon na sva četiri kotača praktički su preuzeti s modela 959, apsolutne ikone u povijesti automobila. Zbog toga je među ljubiteljima 911-ice uvijek puno rasprave i prijepora oko toga je li 964 ili 993 (posljednji 911 sa zrakom hlađenim motorom) najbolji Porsche svih vremena.
Ta se debata vodi posljednjih 20 godina i argumenta je puno s obje strane, s obzirom na to da je model 993 donio drukčiji dizajn s uvučenim farovima, ali i daljnji tehnički iskorak s Multilink stražnjim ovjesom i bolje vozne karakteristike. Od 1989. do 1993. kada je zamijenjen linijom 993, proizvedeno je ukupno 62.000 primjeraka 964 u svim verzijama. A verzija je bilo mnogo, od Coupea, preko Cabrioleta, Speedstera, Turba, RS-a do Targe, izvedbe koja se nakon 964 nije proizvodila sve do 2011.
Kratke činjenice
Mitski zrakom hlađeni šesterocilindarski bokser razvija 250 KS pri 6100 o/min i 310 Nm pri 4600 o/min. Izuzetno je izdržljiv, pa ima primjeraka koji su bez problema prešli i pola milijuna kilometara
Sinišine automobile možete prepoznati po njegovim osobnim registarskim oznakama koje je kupio još ‘94 i koje krase sve njegove aute - od prvog Stojadina do Porschea
Jarka boja India red dodatno naglašava prekrasne linije ovog legendarnog modela, a kako je riječ o oldtimeru s pune 32 godine staža, automobil je jednom potpuno prelakiran
Sve je na ovom automobilu toliko jedinstveno - od ploče s velikim instrumentima i središnje smještenim okretomjerom, do brave za paljenje s lijeve strane upravljača
Stražnji spojler se automatski podiže kad brzina premaši 80 km/h radi bolje aerodinamike, ali i hlađenja motora, te spušta nakon prvog stajanja na semaforu
Automobil je tvornički bio opremljen ovjesom kojem je moguće podešavati visinu, ali je bivši vlasnik naknadno ugradio gewinde KW Variant 3. Sve ostalo je serijski...
Siniša Selimović se od tinejdžerskih dana bavi tuningom automobila, pa ne čudi što je u proteklih 20 godina već dva puta bio na stranicama našeg časopisa. No, ovo je prvi puta sa serijskim automobilom...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....