IZ HR GARAŽA

Moderni klasik Audi TT Roadster: Vuk u janjećoj koži bez krova ima motor ‘napucan‘ na 370 KS!

Premda na prvi pogled izgleda kao i svaki drugi TT s platenim krovom, ovaj Roadster raspolaže s čak 370 KS i do stotke juri za 4 s

Audi TT Cabrio tuning

 Marin Tomaš

Je li uzbudljivija čista golotinja ili čipkasto donje rublje? Rublje, naravno. Isto vrijedi i za automobile. Domaće oglasnike ovih dana krasi jedan vrlo poseban primjerak prve generacije Audija TT - neprimjetno tunirani Roadster. Znamo da će pojedinci baš zbog toga negodovati i brzopleto ga proglasiti promašenim automobilom, prvenstveno zbog samo dva sjedala. U redu, neka si kupe karavan i okrenu sljedeću stranicu.

image

Audi TT Cabrio tuning

Marin Tomaš

Prva generacija Audija TT (Tourist Trophy), koja je preuzela slavne oznake TT i TTS sa sportsko-trkaćih izdanja NSU Prinza, proizvodila se punih osam godina - od rujna 1998. do lipnja 2006., a za to je vrijeme iz pogona u Ingolstadtu, odnosno mađarskom Györu s traka sišlo više od 184.000 coupea. Cabriolet je startao godinu dana kasnije i odmah je bilo jasno da će biti riječ o još rjeđem modelu - proizvedeno ih je upola manje, samo 91.300.

Automobil s naših fotografija originalno je isporučen u standardnoj srebrnoj boji, što se mlađahnoj prvoj vlasnici nije svidjelo, pa je vraćen trgovcu na bojanje u crvenu. Današnji vlasnik kasnije je ugradio i prednji dio s modela S line, odnosno s kako to zaljubljenici vole reći izvedbe R32 (zapravo se nikada tako službeno nije zvala). I što se izgleda tiče, to bi bilo sve.

image

Audi TT Cabrio tuning

Marin Tomaš

TT Roadster se 2000. godine isporučivao s 1,8-litrenim turbomotorom u brojnim izvedbama - od osnovnih 150 KS, preko najpopularnijih 180 KS, pa sve do 225 KS. Bolji poznavatelji lika i djela slavnog četverocilindraša 1.8T u stanju su pobrojati još pokoju serijsku izvedbu snage, koja uključuje i primjerke od 163 i 190 KS, ali i tvornički otvorenije modele od 240 KS, pa čak i - kao u automobilu s naših fotografija - 265 KS. Više no što je tad imao najjači 3,2-litreni V6! Ne čudi stoga što je već po izlasku s proizvodne trake do stotke sprintao za manje od šest sekundi i lakoćom stizao do krajnjih 250 km/h.

image

Audi TT Cabrio tuning

Marin Tomaš

Nije dovoljno? Premda cabriolet s fotografija ima svega 112.000 kilometara, što znači da nije najpodesniji za tuning, dobio je kovane klipnjače, nove ležajeve i karike te Siemensove injektore od 630 ccm. U spremniku goriva je jača benzinska pumpa s Audija S3, a na vanjskoj instalaciji goriva benzinska pumpa Wallbro 255.

Uz veći hladnjak sabijenog zraka, napravljen je novi ispušni kolektor na kojem je kao kruna turbopunjač Garrett GT 2860. Bolji će poznavatelji tuninga sad odahnuti, jer im je jasno koliko automobil ima konja. Premda sam Garrett navodi da su ovi turbopunjači predviđeni za 360 KS, sadašnji vlasnik ističe da atraktivni TT Roadster raspolaže s 370 KS, premda je s ovom konfiguracijom u stanju uloviti i 500 KS. Posljedica? Ubrzanje je osjetno bolje od serijske izvedbe, do stotke juri za 4 do 4,5 sekundi, a krajnja brzina debelo prelazi početnih 250 km/h.

image

Audi TT Cabrio tuning

Marin Tomaš

A da bi se i pogon mogao nositi sa svih 370 KS, vlasnik je ugradio i odgovarajuću spojku Sachs Performance, ali je zadržao standardni quattro švedskog Haldexa. Dodao mu je, međutim, kontroler, kojim se može mijenjati odnos između prednje i stražnje osovine (25, 50 i 75 posto). Vozač može birati želi li da se TT ponaša više kao krotki mezimac s prednjim pogonom ili kao sportski roadster sa stalnim pogonom na sva četiri kotača. Audijevog prednjepogonaša, dakako, nije moguće pretvoriti u automobil s klasičnim pogonom kao što je, recimo, BMW. Svi omjeri u kontroleru u stvari su elektronski snimljeni programi između omjera 90:10 na prednju osovinu do tzv. zaključanog quattra (50:50).

image

Audi TT Cabrio tuning

Marin Tomaš

Važan dio poglavlja o quattro pogonu je predimenzioniranost komponenti u prvoj generaciji, ponajprije diferencijala, što znači da nije pretjerano osjetljiv na zlostavljanje. Korak dalje otišla je i sama tvornica, omogućivši pamćenje podataka u elektronici haldexa, pa nije potrebno na svakom startu iznova podešavati željene postavke, kao što je to slučaj s brojnim sustavima na današnjim, modernim automobilima.

I za kraj, osnaženi TT Roadster počiva na gewindama njemačkog specijalista FK Automotive. S podešavanjem tvrdoće, dakako, što znači da se traženjem idealnog podešenja možete igrati mjesecima. Sve dok ne promijenite gume, recimo s ljetnih prijeđete na zimske. Ili kad umjesto sami na put krenete sa suvozačem i prtljagom. Ne morate, naravno, zbog toga sve iznova podešavati, ali oduvijek među nama postoje vozači koji osjećaju i 30 litara goriva u spremniku...

image

Audi TT Cabrio tuning

Marin Tomaš

Ukratko

Peter Schreyer, njemački dizajner koji je kasnije preporodio Kiju, čiji je danas jedan od trojice potpredsjednika, autor je prve generacije Audija TT (8N) iz 1998.

Danas, zahvaljujući u prvom redu turbopunjaču Garrett GT 2860 razvija oko 370 KS. Sasvim dovoljno da do stotke stigne za 4 do 4,5 sekundi

Zahvaljujući ugrađenom kontroleru, vlasnik sam može upravljati omjerom snage između prednje i stražnje osovine - od 90:10 na prednju osovinu to tzv. zaključanog quattra (50:50)

Ni ovjes, dakako, nije ostao netaknut, tvornički. Gewinde je isporučio njemački FK Automotive

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 16:56