ŠARM SEDAMDESETIH

MOTOCIKLI Scrambler Ducati Café Racer Šarmantni zavodnik u retro izdanju

Nepatvoreni šarm 1970-ih stvoren je pomno osmišljenim detaljima i promjenama na ciklistici, ali to nije kompromitiralo jednostavnost i učinkovitost Scramblera koji i sa spuštenim upravljačem pruža puno zadovoljstva u vožnji
 Ducati

Scrambler Ducati ili Ducati Scrambler? Na određeni način oba su odgovora točna jer Café Racer koji dolazi iz Borgo Panigalea čistokrvni je Ducati. Precizan, stabilan, brz, učinkovit i zabavan kao što se to očekuje od „pomponea“, ali ujedno jednostavan i neposredan uz minimalizam tipičan za seriju Scrambler. Ukratko, Café Racer je vrhunska spojnica dvaju svjetova. Talijani su vrhunski vizualno dotjerali Scrambler stvoren za asfalt. Karakterističan okrugli oklopljeni prednji far, 17-colni kotači s 10 krakova u brončanoj nijansi pogađaju atmosferu 1970-ih, a upravljač s retrovizorima na krajevima i kratki rep s pokrovom za sjedalo suvozača dodatno ističu sportski ugođaj.

Foto: Ducati

Razlike u odnosu na Scrambler Icon, na čijim je osnovama Café Racer nastao, nisu samo u vizualnim detaljima. Upravljač je niži 175 mm i 155 pomaknut naprijed, što je u kombinaciji s 15 mm višim sjedalom povoljno utjecalo na položaj vozača. Poradilo se i na ciklistici. Prednji je kotač manji, a stražnji dio povišen zahvaljujući dužem stražnjem mononosaču, što je rezultiralo neznatno manjim (-9 mm) međuosovinskim razmakom. Poboljšan je i ovjes, ali je zadržan dug hod (150 mm) sprijeda i straga.

Iz svega navedenoga, ali i iz samog izgleda lako je zaključiti da Café Racer pruža sasvim drukčiji ugođaj za upravljačem. Pozicija vozača puno je „aktivnija“ jer je mjesto za stražnjicu pomaknuto prema sredini, a torzo nagnut prema naprijed, ali bez pretjerivanja i zapešća nisu na udaru. Uzak, upravljiv, Café Racer od samog starta ulijeva povjerenje. U odnosu na ostale Scramblere nije toliko okretan u gradskom prometu, ali nema problema s naglim promjenama smjera. Nema ni najmanjeg traga nervoze, ustaljeno razvija snagu i ne skriva namjere što ga čini pogodnim i za one koji traže svoj prvi pravi motocikl.

Ducati

Motor ne stvara čuda kad su u pitanju performanse, ali uvijek djeluje spremno i lako prihvaća povećanje broja okretaja. Između 4000 i 6000 o/min malo posustane, ali solidna doza momenta pri nižim okretajima čini ga ugodnim u slalomskoj vožnji gradom. Uža stražnja guma olakšala bi dinamiku ulaska u zavoje i vožnju učinila manje fizički zahtjevnom u umjerenijem ritmu, ali 180/55 (tvornička ugradnja Pirelli Diablo Rosso II) i solidan ovjes jamče odličan grip i otvaranje gasa bez oklijevanja, a nije zanemariv ni izgled.

Poneka zamjerka mogla bi se uputiti nožnim komandama postavljenima visoko ili instrumentima koji nisu otprve čitljivi, ali ništa dramatično. Vibracije su jedva primjetne, sjedalo ima dobru formu i ne zamara, a relativno mekani prvi zagriz još je jedna osobina koja će odgovarati početnicima. Ni nemogućnost podešavanja ovjesa nije nedostatak. Prednja vilica s lakoćom upija neravnine, ali ne pretvara se u žele ni u najjačem zalijeganju. Stražnji mono je nešto oštriji, ali nema neugodnih udaraca i Ducatijev Café Racer uvijek ostaje vrlo neutralan.

Ukratko

Café Racer je predvidljiv, ali i zabavan motocikl koji će privući pažnju i iskusnih bikera. Okrugli far s led pozicijskim svjetlom postavljen je niže nego na ostalim Scramblerima

Crno-zlatna kombinacija podsjetnik je na Ducati Darmah 900 iz 1977., a maleni položeni displej nije otprve najbolje čitljiv. Broj 54 na neizostavnim bočnim pločama posveta je Brunu Spaggiariju, velikom vozaču Ducatija 1960-ih i 1970-ih. Na udobnost se neće žaliti ni suvozač

Na prednjem kotaču je jedan disk (330 mm) koji grizu radijalno postavljena kliješta Brembo M4-32. Stražnji monoamortizer ima podesivu oprugu

Café Racer

TEHNIČKI PODACI

Motor 2 cilindra u L,

4 ventila, 4 takta, hlađen zrakom

Obujam 803 cm

Snaga 75 KS pri 8250 o/min

Moment 68 Nm 5750 o/min

Provrt x hod 88 x 66 mm

Mjenjač 6 stupnjeva

Prijenos lanac

Okvir od čeličnih cijevi

Ovjes sprijeda teleskopska vilica hoda 150 mm

straga monoamortizer hoda 150 mm

Kočnice sprijeda disk promjera 330 mm,

straga disk 245 mm; ABS

Gume sprijeda 120/70 ZR17,

straga 180/55 ZR17

Dužina 2107 mm

Međuosovinski razmak 1436 mm

Visina sjedala 805 mm

Masa 188 kg

Spremnik goriva 13,5 litara

Cijena 89.990 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 11:57