AUKCIJA

Najbolje iz 90-ih: Prodaje se neodoljivi trkaći Mercedes-AMG 190 E 2.5 1.6 Evolution II DTM

Izrađen je u godini prvog prvenstva u DTM-u, i zapanjujuće je dobar primjerak onoga što se u svoje vrijeme činilo da prkosi zakonima aerodinamike

1992. Mercedes-AMG 190 E 2.5 Evolution II

 RM Sotheby‘s

Ovaj AMG-Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II iz 1992. pravi je trkaći automobil s veličanstvenom povijesti koji bi sada mogao biti vaš. Izrađen je u godini prvog prvenstva u DTM-u, i zapanjujuće je dobar primjerak onoga što se u svoje vrijeme činilo da prkosi zakonima aerodinamike.

image

1992. Mercedes-AMG 190 E 2.5 Evolution II

RM Sotheby‘s

Priča o utrkivanju Mercedesa 190 E počinje ranih 80-ih sa skupinom B, gdje se Mercedes namjeravao utrkivati, prema Piston Headsu. Kada je to postalo preopasno i FIA je naposljetku ukinula kategoriju, Mercedes je također odustao od svojih motosport ambicija za automobil.

image

1992. Mercedes-AMG 190 E 2.5 Evolution II

RM Sotheby‘s

Međutim, unatoč kraju projekta, grupa inženjera je nastavila razvijati trkaću verziju automobila. Dopušteno im je da nastave raditi na projektu, pod krinkom da rade na cestovnoj izvedbi 190 E, koja je na kraju korištena u jednokratnoj promociji na Nürburgring Race of Champions 1984. na kojem je slavno pobijedio mladi Ayrton Senna.

Automobil se prodavao dovoljno dobro da zadovolji homologacijske zahtjeve FIA Grupe A, a verzija s 2,3-litrenim Cosworthom na kojoj su Mercedesovi inženjeri tiho radili završila je u rukama AMG-a - u ovom trenutku još uvijek zasebnog entiteta.

image

1992. Mercedes-AMG 190 E 2.5 Evolution II

RM Sotheby‘s

Do 1986., 190 E je bio automobil koji je trebao pobijediti u DTM-u. Međutim, 2,3-litreni motor se ubrzo pokazao preslabim i konkurencija ga je prestigla, što je na kraju navelo Mercedes da od Coswortha zatraži 2,5-litrenu verziju. Tako je nastao Evolution II.

Prema dokumentima koji su priloženi uz ovu seriju, 2,5-litreni četverocilindraš razvija 373 KS (274 kW) i 300 Nm okretnog momenta. To je bilo značajno povećanje u odnosu na Evolution I, ali pravi trik Evolutiona II bile su njegove divlje aerodinamičke nadogradnje.

image

1992. Mercedes-AMG 190 E 2.5 Evolution II

RM Sotheby‘s

Te aero-komponente bile su toliko ekstremne da su navele BMW da posveti više pažnje aerodinamici. Doista, BMW je konačno redizajnirao svoj zračni tunel, a 190 E 2.5-16 Evolution II osvojio je svoju prvu titulu prvaka 1992. u rukama Klausa Ludwiga.

image

1992. Mercedes-AMG 190 E 2.5 Evolution II

RM Sotheby‘s

Sada bi mogao biti vaš, jer se nudi na prodaji na RM Sotheby‘sovom događaju kod Ville Erbe 20. svibnja. Unatoč tome što je bio trkaći automobil, prilično se dobro nosi sa svojim godinama, sa samo nekoliko ogrebotina, koje su namjerno ostavljene da nagovješćuju notornu povijest automobila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 13:16