LAGAN I ‘ANALOGAN‘

Nakon ‘porođajnih muka‘ konačno je stigao jedan od najposebnijih superautomobila današnjice

Zahvaljujući monokoku od karbonskih vlakana i drugim laganim komponentama, automobil teži samo 1190 kilograma, a tu je i ručni mjenjač

Ginetta Akula

 Ginetta Press

Britanski proizvođač sportskih automobila Ginetta predstavio je Akulu u ožujku 2019. na Ženevskom sajmu automobila. Tada je tvrtka obećala da će isporuku kupcima započeti u siječnju 2020. godine. No to se nije dogodilo i više od pet godina nakon premijere sada je konačno otkrivena proizvodna verzija.

image

Ginetta Akula

Ginetta Press

Jedan od najposebnijih i najneobičnijih superautomobila na tržištu, oko čijeg izgleda se "lome koplja" ima srednje postavljen ogromni atmosferski 6,4-litarski V8 motor. Zapremina je porasla u odnosu na izvorni automobil, koji je imao manji motor od 6,0 ​​litara. Serijska verzija i dalje ima 600 KS, a maksimalni okretni moment je 670 Nm. U eri turbo motora i hibridnih superautomobila, ta snaga nije pretjerano impresivna, međutim, Akula je osjetno lakša od velike većine konkurenata.

image

Ginetta Akula

Ginetta Press

Zahvaljujući monokoku od karbonskih vlakana i drugim laganim komponentama, automobil teži samo 1190 kilograma, poput tipičnog gradskog auta današnjice. Uz kombinaciju sa stražnjim pogonom ovo bi trebalo značiti vrlo mnogo zabave u vožnju u rukama vještog vozača. Dodatni plus za zabavu je ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, no alternativno, kupci se mogu odlučiti za automatski mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa s dvostrukom spojkom. Auto ima i diferencijal s ograničenim proklizavanjem, a uz nadoplatu se nude i karbonsko-keramičke kočnice.

image

Ginetta Akula

Ginetta Press

Ovaj superautomobil "stare škole" je unatoč relativno maloj snazi izuzetno brz te do 100 km/h ubrzava za samo 2,9 sekundi te postiže maksimalnu brzinu "veću od 290 km/h. Masa je ravnomjerno raspoređena između dvije osovine. Aerodinamički dizajn vozila, koji je testiran u zračnom tunelu, uključuje ravno podvozje od ugljičnih vlakana, prednji spliter, stražnje krilo i difuzor, koji zajedno trebaju osigurati visoke vrijednosti potisne sile i velike brzine u zavojima.

image

Ginetta Akula

Ginetta Press

Akula nije dizajnirana samo za performanse na trkaćoj stazi, već bi također trebala impresionirati svojom prikladnošću za svakodnevnu upotrebu. Sa spremnikom goriva od 100 litara koji omogućuje doseg od oko 720 kilometara, prtljažnikom od čak 473 litre te mnogo mjesta za dvije osobe u kabini, Akula je pogodna i za duga putovanja i izlete. Sjedala su integrirana u monokok strukturu od karbonskih vlakana i pojedinačno podstavljena kako bi se savršeno prilagodila obliku tijela vozača. Elektronički podesivi upravljač i papučice vozaču omogućuju podešavanje idealnog položaja sjedenja.

image

Ginetta Akula

Ginetta Press

Akula također nudi moderne pogodnosti kao što je infotainment sustav osjetljiv na dodir koji je razvila Ginetta s potpunom integracijom iOS-a, grijano vjetrobransko staklo, držače za čaše i bežično punjenje telefona. Korištenje CNC strojno obrađenih aluminijskih detalja i akcenta od karbonskih vlakana u unutrašnjosti pruža luksuzno iskustvo vožnje.

image

Ginetta Akula

Ginetta Press

Auto će se ručno proizvoditi u britanskom Leedsu, a bit će napravljeno samo 20 primjeraka. Cijena nije mala, no nije ni "suluda" kako to obično zna biti za posebne automobile ovako malih serija. Ginetta za auto traži 275.000 funti (oko 325.000 eura) bez poreza i troškova dostave. Većina primjeraka je već rezervirana, no još ima nekoliko dostupnih za kupnju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 17:19