rado ih se sjetimo

Nekada su bili priuštivi, a danas nemaju ni nasljednike: Top 10 coupe modela iz 1990-ih zabavnih za vožnju

Devedesete su možda bile i najbolje doba za vozače, a mali coupe modeli su bili hit, klasa do danas gotovo izumrla

Alfa Romeo GTV (1994.-2004.)

 Alfa Romeo

Ah te devedesete! Mnogi će s nostalgijom uzdahnuti i barem nakratko se vratiti u to nekako bezbrižnije desetljeće. Kada nije bilo mobitela niti te neke proklete hektičnosti u kojoj danas živimo.

Vrijeme kada je sve bilo nekako usporenije i romantičnije, zar ne? A takva je bila i autoindustrija, ali što brži automobili imperativ. Pamtimo mnoge uspješne modele iz tog doba koji će živjeti vječno, a ovdje ćemo se prisjetiti deset sjajnih kupea iz tog doba. Ako ih danas možete nabaviti po dobroj cijeni i u dobrom stanju ne žalite novca.

image

VW Corrado VR6

Volkswagen AG

VW Corrado

Kada je Volkswagen morao osmisliti nasljednika popularnog Scirocca, nije im bilo lako, ali su jednim djelom uspjeli u toj zadaći. Iako je Corrado imao iste probleme kao i treća generacija Golfa koji je bio pretežak, na kojoj se temeljio, sportski model bio je dobre izrade, općenito bolji automobil u mnogočemu tada u toj klasi. Nažalost, sklonost kupaca Golfu odvratila je dobar dio ljudi od kupnje Corrada, koji je svejedno jeste li odabrali G60 s turbopunjačem ili ste se odlučili za snažnu verziju s 2.9 litrenim V6 motorom (VR6), bio zabavan i brz automobil.

image

Toyota Celica

Toyota

Toyota Celica

Ovaj model svoje korijene vuče iz 70-ih godina prošlog stoljeća, ali je svoj pik popularnosti doživjela u 90-ima. Toyota je željela pokazati da može napraviti vozačkiji, brži i zabavniji od mega popularne Corolle, a za mnoge je generacija iz 1989. (T180) bila hit, djelomično i zbog tadašnjih uspjeha u reliju. Šteta što je sljedeća generacija iz 1994. odbacila svjetla koja se podižu iz haube.

image

Hyundai Coupe

Hyundai

Hyundai Coupe

U devedesetima smo se prvi put upoznali s Hyundaijevim kupe modelom jednostavnog imena – Coupe. Lansiran 1996., Hyundai je u odlučujućem trenutku za marku do tada poznatu u Europi i SAD-u po svojoj skromnoj, ali jeftinoj ponudi, dokazao da može promijeniti stil s Coupeom. Srećom, katastrofalni redizajn iz 1999., gdje je Coupe imao četiri okrugla prednja svjetla, nije poništio sav naporan rad koji je Hyundai uložio u model, a samo dvije godine kasnije stigla je značajno revidirana treća generacija.

image

Opel Calibra

Opel Media

Opel Calibra

Ovdje dolazimo do za mnoge kultnog modela. Sjećate se priče o koeficijentu otpora zraka od samo 0,26 cW. To ga je učinilo najaerodinamičnijim automobilom tih godina. Tko bi rekao da se vizualno dosadna Opel Vectra A može transformirati u prekrasan i bezvremenski kupe. Calibra ponosno stoji na ovom popisu.

image

Fiat Coupe

Fiat

Fiat Coupe

Još jedan kultni model s jednostavnim ‘Coupe‘ u imenu. Ovaj Fiatov kupe i dan danas možete sresti na našim prometnicama, nazivali su Ferrarijem za siromašne. On je izbjegao lepršave i oble linije u korist oštrog izgleda koji ima klinastu njušku koja asocira na superautomobile iz 1970-ih. Iako je imao prednji pogon, Coupe je bio najupravljiviji automobil koji je tvrtka iz Torina ikada stvorila. Pogonio ga je dvolitreni petcilindarski motor s 220 KS, koji je imao tendenciju ubrzano trošiti prednje gume.

image

Alfa Romeo GTV (1994.-2004.)

Alfa Romeo

Alfa Romeo GTV

Još jedan model nastao ispod talijanskog čekića čije su linije zaista bezvremenske pa čak i danas izgleda svježe i moderno. Talijani su tu zaista maheri, pa ćemo otvoreno tvrditi kako je ovo najljepši kupe s ovoga popisa. Sportskiji i elegantniji od Spidera s otvorenim krovom, Alfa Romeo GTV pametno je spojio sportski stil sa sofisticiranošću, omogućivši talijanskoj marki da osvoji ljude koji bi se inače odlučili za neke od tada modernih kupea konkurentskih marki kao što su BMW i Mercedes. Za pogon ste mogli birati živahni 2.0 litreni twin spark motor ili snažniji 3,2 litreni šestcilindraš s 240 KS.

image

Ford Probe

Ford

Ford Probe

U devedesetima je Ford u dva navrata pokušao stvoriti kupe srednje veličine, uz Probe sjetit ćete se Cougara. Očekivanja su bila velika zbog golemog potencijala u klasi koji si je Ford priskrbio poglavito s bezvremenskim modelom Capri. Prvenstveno je bio namijenjen tržištu SAD-a, ali nije polučio traženi uspjeh. Motor ugrađen sprijeda i pogon preko prednje osovine također nije impresionirao. Unatoč tome što je nudio 2,5-litreni V6 motor sa 170 KS, Probe nije bio bogznašto brz automobil, uglavnom zbog velike mase. Prodaja je bila loša, pa nije bilo iznenađenje da je Ford od njega odustao samo nekoliko godina nakon predstavljanja.

image

Subaru SVX

Subaru

Subaru SVX

Mnogi možda ne pamte ovaj model, ali nije za čuditi jer u ranim devedesetima Subaru i nije bio toliko poznati brend. Ovaj model pojavio se prije super poznate Impreze i njenih uspjeha u WRC-u. No, japanski kupe bio je vrlo zanimljiv izbor u svojoj klasi. Subaru SVX se mogao pohvaliti neobičnim dizajnom koji je bio i zastario i futuristički u isto vrijeme, te odvažnim 3,3-litrenim rednim ‘šestakom‘ koji je držao korak s velikim rivalima s 234 konjske snage. Lansiran 1991. ostao je u prodaji još pet godina.

image

Honda Prelude

Honda

Honda Prelude

Ne smijemo zaboraviti na preludu Hondu Prelude. Uz 58 posto sprijeda i 42 posto straga raspodjele mase, Prelude je bio među pionirima koji su ugrađivali upravljanje svim kotačima. Prije je bilo mehaničko, dok se u četvrtoj generaciji iz 1991. ono pretvorilo u električno. U nešto zaobljenijoj karoseriji nego što je to bio slučaj prije pokretao ga je cijenjeni 2.0-litreni VTEC motor visokog broja okretaja. Nažalost, facelift iz 1996. odbio je mnoge kupce.

image

Nissan 200 SX

Nissan

Nissan 200 SX

Ovaj se model prije svega proslavio u pojavljivanju u serijalu igara Gran Turismo. I taman u to vrijeme snažnije je zaživjela scena drifta, pa je ovaj model još čitavo desetljeće jašio na popularnosti zahvaljujući zabacivanju stražnjeg kraja. Iako nije oduševljavao dizajnom prilikom lansiranja, 200 SX je dobro ostario, a izdržljivi motori su omogućili da i danas iz neke od garaža proviri poznata Nissanova njuška.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. siječanj 2025 19:37