Škoda je detaljno opisala nadolazeću četvrtu generaciju Superba prije njegovog predstavljanja koje je zakazano za studeni. Uz fotografije lagano kamufliranih prototipa, Škoda je podijelila informacije o liniji pogonskih sklopova koja će uključivati opcije dizelskog, benzinskog, blagog hibrida i samo karavanskog plug-in hibrida, kao i poboljšanu tehnologiju i sigurnosne značajke novog vodećeg modela.
Novi Superb blisko je povezan s karavanskim modelom Volkswagen Passata Variantom. Obje varijante karoserije su dulje, više i nešto uže u usporedbi sa svojim prethodnicima, a zadržavaju isti međuosovinski razmak od 2841 mm. Iznenađujuće, 4912 mm dugačak kompakt nešto je duži od 4.902 mm Combi varijante koja se jedina pojavljuje u službenoj galeriji.
Iako je cijela karoserija još uvijek umotana u kamuflažu, stil se čini evolucijskim, s uglađenijom siluetom, isklesanim linijama i profinjenim karakteristikama zahvaljujući najnovijem Škodinom dizajnerskom jeziku. Među istaknutim vanjskim detaljima su nova bi-LED matrična prednja svjetla s kristalnim elementima u boji, koja se odražavaju u oštrijim stražnjim svjetlima.
Varijante Sportline i Laurin & Klement vjerojatno će imati jasne vizualne karakteristike koje će izgledati sportskije, odnosno više premium.
Zahvaljujući većim dimenzijama, nova Škoda Superb ponudit će više prostora za vozača i putnike. Prtljažnik ima kapacitet od 645 l u kompaktu i 690 l u Combiju, pri čemu je potonji identičan VW Passatu Variantu. Praktičnost je dodatno poboljšana s do 28 dostupnih Simply Clever značajki, uključujući električno kontrolirani poklopac prtljažnika u Combiju, držač tableta u središnjem naslonu za ruke na stražnjim sjedalima i mnoštvo rješenja za pohranu.
Armaturna ploča sadržavat će veći 12,9-inčni infotainment u kombinaciji s digitalnom instrumentnom pločom i head-up zaslonom. Dizajneri Škode odlučili su se za kombinaciju touchscreen i fizičkih tipki. Nadalje, pomicanje ručice mjenjača na stupu upravljača omogućilo im je stvaranje čistijeg izgleda središnje konzole. Sigurnosna oprema također je poboljšana s više ADAS-a i do 10 zračnih jastuka.
Novi Superb temelji se na poboljšanoj verziji MQB arhitekture svog prethodnika. To će najvjerojatnije biti posljednja verzija Škodine perjanice s pogonom s unutarnjim izgaranjem prije potpuno električnog nasljednika, tako da se proizvođač automobila nije suzdržavao kada su u pitanju opcije pogona.
Šesteročlana linija uključivat će trio benzinskih motora od kojih će jedan dobiti pomoćni blagi hibrid, dva dizelaša i plug-in hibrid. Sve varijante dostupne su isključivo s DSG automatskim mjenjačem koji snagu šalje na prednje kotače, s pogonom na sve kotače za najsnažnije u grupi.
Predvidljivo, većina ažuriranih motora s turbom dijeli se s mehanički srodnim SUV-om Kodiaqom, iako Superb također dobiva snažniju benzinsku varijantu za one koji traže više performansi. Blagi hibrid je prvi za Superb, ali vrhunac je plug-in hibrid koji je rezerviran za Combi varijantu.
Taj pogonski sklop kombinira 1,5-litreni benzinski motor, jedan elektromotor i značajno veći paket baterija od 25,7 kWh koji nudi domet bez emisija veći od 100 km i kompatibilan je s 50 kW DC punjenjem.
Škoda je prodala 1.560.000 primjeraka Superba, podijeljeno na 137.000 za prvu generaciju, 618.000 za drugu generaciju i 805.000 za odlazeću treću generaciju. Tvrtka se nada da će nova verzija nastaviti prodajni uspjeh svojih prethodnika. Proizvodnja nove generacije odvijat će se u Bratislavi u Slovačkoj, uz novi VW Passat Variant.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....