Svaki pravi entuzijast ima vlastitu viziju o nekoj kolekciji sportskih i super automobila koju bi jednog dana htio posjedovati.
Često većina gleda samo kako se kreću cijene određenih zanimljivih primjeraka, a zapravo se zanemaruju brojni troškovi koji dolaze kad se takva kolekcija posjeduje.
Ovisno o veličini kolekcije i zapravo automobilima koji su u istoj, troškovi mogu varirati od 10-ak tisuća kuna pa sve do čak nekoliko milijuna kuna godišnje i sve to samo u redovnim servisima, promjenama guma i sličnih stavkama.
Kalifornijski nekretninski mogul i poznati kolekcionar automobila Manny Khoshbin ne srami se pričati o vlastitoj kolekciji i troškovima koji ju prate. Stoga je napravio videouradak na svojem YouTube kanalu u kojemu nabraja koje sve troškove ima kao kolekcionar te koliko koji brend uopće naplaćuje redovite servise i popravke.
Video je započeo s McLarenima i Porscheima, od kojih ima modele poput P1, Senne i Carrere GT, jer smatra da su oni najjeftiniji za održavanje.
Navodi kako promjena ulja i filtera s uključenim čišćenjem motornog prostora košta "samo" 10 tisuća kuna po primjerku.
Smatra kako je to poprilično niska cijena jer na svojih pet Mercedes-McLarena SLR godišnje troši preko 35 tisuća dolara samo na osnovne servise, što ispadne oko 48 tisuća kuna po automobilu.
No u kolekciji ima i automobile koji koštaju i mnogo više za održavanje, a to su Pagani i Bugatti. Khoshbin priča kako talijanski Pagani traži oko osam tisuća dolara (55 tisuća kuna) za godišnje održavanje njegove Huayre, ali ništa ne može nadmašiti Bugatti.
Naime, cijena obične promjene ulja i filtera je čak 22 tisuće dolara (oko 151 tisuću kuna), a s obzirom na to da Bugatti zahtjeva i promjene guma svake četiri godine, to ga još "unazadi" za 261 tisuću kuna, što ispadne oko 70 tisuća kuna godišnje.
Treba uzeti u obzir da Khoshbin trenutno posjeduje tri Bugattija pa svaki od tih troškova valja utrostručiti.
Naravno, troškovi tu ne staju. Svaki od navedenih automobila mora biti savršeno čist, a ne želite da vam automobil pere prosječna praona. Stoga plaćanje samo pranja i detailinga mjesečno košta oko 20 tisuća kuna.
U troškovima je još naveo i godišnje obavezno osiguranje vozila koje ga košta minimalno 750 tisuća kuna i općenito smještaj automobila, bilo to skladište ili garaža, za koji cijene mogu iznimno varirati.
Kad se svi troškovi zbroje, ispada da Koshbin godišnje troši preko 450 tisuća dolara (oko tri milijuna kuna) samo na osnovna održavanja i smještaj vozila. Naravno troškovi će ostati toliko "niski" dokle god se na jednome od automobila nešto malo ozbiljnije ne pokvari, a onda cifre mogu ići u nevjerojatne brojke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....