Kada vam pick-up, kombi ili SUV s dobrim terenskim sposobnostima nije dovoljno velik preostaje vam samo jedno, prijeđite na autobus. Ovdje na scenu stupa Torsus, Češka tvrtka specijalizirana za terenske autobuse, koja je upravo predstavila novi Praetorian TG3 sa zadivljujućim specifikacijama.
Najnoviji svestrani Torsus ima pogon 4x4 za teške terene s tri blokade diferencijala. Brutalni autobus nudi zračni ovjes na obje osovine, koje su opremljene disk kočnicama od 19,5 inča. Ovo nije vaš tipični ZET, Autotrolej, Čazmatrans ili Flixbus jer vozilo s 35 sjedala navodno može svladati nagibe do 65 posto i prolaziti vodu duboku do 70 cm. Naravno, tu su i posebni off-road načini rada i reduktor mjenjača kada trebate izvući autobus iz teže situacije. Za još nezgodnije terenske prepreke tu je i opcionalno vitlo s užetom duljine 30 metara.
Srce Torsus Praetorian TG3 je MAN-ov šestocilindrični dizel. Veliki 6,9-litreni agregat šalje oko 290 KS i ogroman okretni moment od 1.145 Nm na sva četiri kotača putem 12-stupanjskog ZF mjenjača. Avanturistički autobus vozi na širokim gumama Michelin XZL 365/80 R20 i nudi 35 cm udaljenosti od tla.
Novi model je nasljednik modela opremljenog lisnatim oprugama TG2 koji je lansiran 2021. godine. Za razliku od njega TG3 ima novorazvijeni zračni ovjes koji je ugrađen sprijeda između šasije i karoserije. Ove promjene čine mega terensko vozilo udobnijim i lakšim za upravljanje na neravnim cestama.
Kao što možete zamisliti, ovaj autobus nije previše praktičan za upotrebu u gradu. Dug je impresivnih 8,70 metara i širok 2,53 metra. Torsus navodi najveću dopuštenu težinu veću od 13 tona i ojačanu MAN šasiju. Treća generacija modela dostupna je s 14 različitih konfiguracija sjedala, a maksimalna broj je 34+1. Cijene počinju od 225.831 eura.
Pa ako spremate turistički projekt avanturističkih izleta u prirodu, pronašli smo idealno vozilo za vas. Jedino nam je malo "teško oko srca" kad zamislimo prestravljena lica 34 turista koji vrište dok se vi s vašom novom grdosijom penjete uz uspon od 65 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....