BUDI USPOMENE

Ovako nešto bismo rado vidjeli na cesti: Novi Peugeot 208 ima turbomotor sa 145 KS i jednu tonu

Iako bismo ga zaista voljeli vidjeti na cesti, jer su slični cestovni modeli svojedobno proslavili Peugeot, 208 Racing je trkaći auto

Peugeot 208 Racing

 Peugeot Media

Peugeot tvrdoglavo odbija vratiti legendarne oznake GTI i Rallye na svoje nove modele, ali to nije spriječilo Stellantis Motorsport da razvije novu trkaću verziju 208. Ovaj 208 Racing ima unaprijeđeni motor s turbopunjačem, oštrije postavke ovjesa i uobičajeno visoke sigurnosne standarde, što ga čini pristupačnim ulaznim modelom u svijet automobilskog sporta.

Iako bismo ga zaista voljeli vidjeti na cesti, jer cestovni modeli koncipirani slično svojedobno su proslavili Peugeot, 208 Racing je dizajniran isključivo za FR6 Trophy. Ova nova trkaća serija, koju organizira Fédération Française du Sport Automobile (FFSA), bit će dio Francuskog Rally Cupa počevši od 2025., a Stellantis je prvi proizvođač koji će se pridružiti.

image

Peugeot 208 Racing

Peugeot Media

Trkaći reli automobil temelji se na dorađenom Peugeotu 208 i dizajnom se nimalo ne razlikuje od njega, osim što ima "trkaće boje" i čelične naplatke. S nostalgijom nas podsjeća na legendarni model 106 Rallye, koji je bio izuzetno zabavan cestovni model iz kojeg je izvedena trkaća verzija.

U unutrašnjost novog 208 je Peugeot dodao zavareni zaštitni kavez i automatski sustav za gašenje požara, oba u skladu s propisima Rally4. Kontrolna ploča je "optimizirana" kako bi se izbjegle refleksije i ima višenamjenski zaslon, prekidač strujnog kruga i prilagođene kontrole na središnjoj konzoli. Nadalje, elektronička arhitektura specifična za natjecanje timovima olakšava prikupljanje i analizu podataka o vožnji.

image

Peugeot 208 Racing

Peugeot Media

Za razvoj 208 Racinga, Stellantis Motorsport koristio je svoju stručnost iz modela Peugeot 208 Rally4, Citroen C3 Rally2 i 208 Racing Cup. Ispod haube nalazi se unaprijeđena verzija poznatog 1,2-litrenog trocilindričnog benzinskog motora s turbopunjačem koji proizvodi 145 KS. To je 15 KS više od najsnažnije serijske izvedenice ovog motora, 67 KS manje od trkaćeg modela 208 Rally4. Ipak, 208 Racing ima dovoljno snage za mali automobil koji teži samo 1.050 kg. Snaga se prenosi na prednje kotače preko ručnog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa kratkog omjera.

image

Peugeot 208 Racing

Peugeot Media

Motor radi isključivo na gorivu superetanol-E85, koje smanjuje emisije CO2 za procijenjenih 30 posto u usporedbi s benzinom. Inženjeri Stellantis Motorsporta također su prilagodili sustave ovjesa i kočenja koristeći povratne informacije od profesionalnih vozača utrka. Konačno, standardne gume Michelin Pilot Sport PS5 pridonose nižim troškovima održavanja.

208 Racing košta 38.900 eura bez poreza, što nije malo, no mnogo je jeftinije od 208 Rally4 . Stellantis je već počeo primati narudžbe i očekuje početak isporuka u veljači 2025. godine.

image

Peugeot 208 Racing

Peugeot Media

Nažalost, Peugeot ne planira ponuditi nikakvu sportsku cestovnog 208, barem ne u doglednoj budućnosti. Uostalom, klasa gradski sportskih automobila je gotovo izumrla, i nema nekih naznaka da će se ikada vratiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. listopad 2024 11:32